Χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον κύλησε η ετήσια λογοδοσία του Δημάρχου η οποία έγινε την Δευτέρα το βράδυ στο ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και παράδοσης.
Ο δήμαρχος Ξάνθης κατά τη διάρκεια του απολογισμού του αναφέρθηκε στα πεπραγμένα της δημοτικής αρχής υπό τη σκιά του Καλλικράτη και της οικονομικής κρίσης.
Από την πλευρά της η αντιπολίτευση επικεντρώθηκε στην λειτουργία του δήμου η οποία όπως τονίστηκε εδώ και χρόνια εμφορείται από την ίδια, χωρίς οραματισμό και προοπτική, λογική.
ΣΕ μια τυπική διαδικασία με τους συνήθεις ακροατές εξελίχθηκε τελικά η ετήσια λογοδοσία του δημάρχου Ξάνθης η οποία έγινε την Δευτέρα το βράδυ χωρίς αξιοσημείωτη συμμετοχή δημοτών. Ο Δήμαρχος Ξάνθης, στην αρχική του ομιλία αναφέρθηκε συνοπτικά στο έντυπο που δημιούργησαν ο υπηρεσίες του Δήμου για τα στοιχεία του 2010 σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του Μιχάλη Στυλιανίδη στην καλή οικονομική κατάσταση του Δήμου, όπως τη χαρακτήρισε, στα έργα και τις μελέτες που υλοποιήθηκαν. Ακόμη εκτενής ήταν η αναφορά του στις Πολιτιστικές εκδηλώσεις της περασμένης χρονιάς με πυλώνες το Καρναβάλι και τις Γιορτές Παλιάς Πόλης. Επίσης αναφέρθηκε στα έργα και τις δράσεις του Τμήματος Καθαριότητας, του Τμήματος Πρασίνου, του Δημοτικού Ραδιοφώνου, της Κοινωνικής Μέριμνας αλλά και στις αθλητικές εκδηλώσεις του Δήμου, συνοψίζοντας ως θετική την συνολική εικόνα του Δήμου και των προοπτικών που υπάρχουν.
Από την πλευρά του ο Χρίστος Πούλιος αφού παραδέχθηκε τις στρεβλώσεις και τις δυστοκίες του Καλλικράτη επεσήμανε ότι πέρα από αυτές υπάρχει και η λειτουργία της δημοτικής αρχής η οποία ακύρωσε κάθε θετικό του στοιχείο
Κυρίαρχο σημείο της κριτικής του Χρήστου Πούλιου απετέλεσε η οικονομική διαχείριση του Δήμου, κάνοντας λόγο για σπατάλη κονδυλίων σε έργα χωρίς προοπτική και στρατηγική ενώ έκανε λόγο για προχειρότητα και βιασύνη στην κατασκευή του έργου της ενοποίησης των πλατειών. Τέλος, μεταξύ άλλων, άσκησε κριτική στην αποχώρηση του Δημάρχου από τις δύο Επιτροπές του Δήμου, λέγοντας πως «έχετε σταματήσει να ασχολείστε με τα ζητήματα του Δήμου και τα αφήσατε όλα στους συνεργάτες σας».
Μιλώντας ο επικεφαλής της παράταξης Πολίτες για την Ξάνθη» Νίκος Ανταμπούφης εστίασε την κριτική του στα οικονομικά του Δήμου ,. Παράλληλα, χαρακτήρισε ως «μαγική εικόνα» κάποια έργα που παρουσιάζονται στον απολογισμό των πεπραγμένων, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν γίνει, ενώ άφησε αιχμές για τον τρόπο που παρουσιάζονται τα οικονομικά στοιχεία για την ΔΕΥΑΞ.
Η κριτική του για άλλη μια φορά εντοπίστηκε στο θέμα της ανακύκλωσης που δεν υπάρχει και σε θέματα καθαριότητας. Επίσης κατηγόρησε το Τμήμα Πρασίνου για ανυπαρξία πολιτικής και όσον αφορά τον Πολιτισμό άφησε αιχμές για τις αναφορές που υπήρξαν για τις Γιορτές Παλιάς Πόλης και τον οικισμό σε σχέση με αυτές.
Ο Γιώργος Κολλάρος, παίρνοντας το λόγο άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για το σχέδιο «Καλλικράτης» αλλά και , εμμέσως, στη μείζονα αντιπολίτευση για το γεγονός ότι προέρχεται από την παράταξη του ΠΑΣΟΚ και στηρίζει το σχέδιο Καλλικράτης καθώς στην οικονομική κατάσταση της χώρας και στον τρόπο που ο Δήμος αντιμετωπίζει την κρίση που βιώνει ο πολίτης.
Δευτερολογώντας, ο Δήμαρχος Ξάνθης επιτέθηκε στο Χρήστο Πούλιο για τις αναφορές του στα οικονομικά του Δήμου και ιδιαίτερα για το σημείο στο οποίο αφορούσε αναθέσεις, λέγοντας πως, παρότι νόμιμες,οι αναθέσεις του Δήμου περιορίζονται στις απολύτως αναγκαίες και απαραίτητες.
Αρνήθηκε ότι υπήρξε προχειρότητα σε οποιοδήποτε έργο του Δήμου, όπως η ενοποίηση των πλατειών ενώ υπεραμύνθηκε των επιλογών του να αναθέσει την Προεδρεία δύο Επιτροπών σε Αντιδημάρχους κάνοντας λόγο για ανάγκη αποφυγής του συγκεντρωτισμού προς όφελος της διανομής αρμοδιοτήτων, με βάση τον Καλλικράτη.
Ακόμη ο Μιχάλης Στυλιανίδης κατηγόρησε το Νίκο Ανταμπούφη για τις αναφορές του, πως αποτελούν «λόγια,λογια» και ανέφερε ότι η διακοπή κάποιων έργων οφείλεται στην παύση των χρηματοδοτήσεων, όπως η δραματική περικοπή της ΣΑΤΑ.
Σε σχέση με την ανακύκλωση ανέφερε ότι ο Δήμος έχει προχώρησει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αλλά κολλάει στον περιφερειακό σχεδιασμό ενώ σε σχέση με την Παλιά Πόλη, είπε πως δεν συμφωνεί με τη λογική της ύπαρξης ενός οικισμού όπως τη δεκαετία του ΄80.