Εγκρίθηκε ομόφωνα από την 2η Κοινή Επιτροπή Καθοδήγησης, η οποία συνεδρίασε την Παρασκευή στην πόλη των Σερρών, η χρηματοδότηση της μελέτης του νέου κάθετου άξονα Ξάνθης – Βουλγαρίας. Μια εξέλιξη η οποία σύμφωνα με τον περιφερειάρχη ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οφείλεται κατά πολύ και στις παρεμβάσεις του αναπληρωτή υπουργεί ανάπτυξης Σωκράτη Ξυνίδη.
Στο Interreg για χρηματοδότηση εντάχθηκε η μελέτη του νέου κάθετου άξονα της Ξάνθης προς Βουλγαρία, όπως ανακοινώθηκε επισήμως το πρωί της Δευτέρας. Η μελέτη αποτελεί μέρος συνολικού έργου που συμπεριλαμβάνει την παράμαμψη Νευροκοπίου και εγκρίθηκε από τη 2η Κοινή Επιτροπή Καθοδήγησης που συνεδρίασε στις Σέρρες. Είχε προηγηθεί την Άνοιξη συνάντηση του Αν. Υπουργού Ανάπτυξης Σωκράτη Ξυνίδη με τα στελέχη της Εγνατίας Οδού Α.Ε., όπου είχε συμφωνηθεί η μελέτη να εκπονηθεί από την εταιρία και να υποβληθεί ως πρόταση στο Interreg.
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 32 περίπου εκατομμύριων € περιλαμβάνει την υλοποίηση του Βορειοανατολικού τμήματος της παράκαμψης του Νευροκοπίου ως μέρος του κάθετου άξονα Νευροκοπίου-Εξοχής, καθώς και της ολοκλήρωσης της μελέτης του κάθετου άξονα Ξάνθη-Σμίνθη, Σμίνθη-Εχίνος , Εχίνος-Μελίβοια και Μελίβοια-Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα ως μέρος του κάθετου άξονα Εχίνου-Ρουντοζέμ/Σμόλιαν.
Στο μεταξύ, στην Αθήνα βρέθηκε την Τρίτη το πρωί ολόκληρη η θεσμική κοινωνία του Έβρου προκειμένου να ενημερωθεί από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννη Μανιάτη για τις αντιδράσεις της γειτονικής Βουλγαρίας ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αγωγού Μπουργάζ Αλεξανδρούπολη προκειμένου έτσι να υπάρχει μια ξεκάθαρη εικόνα αναφορικά με τις αιτίες καθυστέρησης της υλοποίησης του έργου.
Τέλος αναφορικά με την καθυστέρηση της υλοποίησης του έργου ο περιφερειάρχης ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τόνισε ότι αυτή οφείλεται κυρίως στις αντιδράσεις της Βουλγαρίας και στην διαταραχή της πολιτικής της βούλησης για την ολοκλήρωση του.