Παραπάνω κι από τραγική είναι πλέον η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αφού παρά το γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο των εκπτώσεων οι οποίες μάλιστα φτάνουν ακόμα και το 80%, ο τζίρος παρουσιάζει μια πτώση της τάξεως του 40%. Το μέλλον προβλέπεται ακόμα πιο δύσκολο μετά και τα νέα μέτρα τα οποία και θα μειώσουν κι άλλο την έτσι κι αλλιώς ελάχιστη πλέον αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Τη χειρότερη περίοδο εκπτώσεων των τελευταίων ετών περνάει η ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις κάνουν κατακόρυφη βουτιά, πλέον του 40%, παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που ξεπερνούν το 70% και φτάνουν έως και το 80%. Οι έμποροι χαρακτηρίζουν την κατάσταση δραματική καθώς βλέπουν ότι οι καταναλωτές όχι μόνο δεν κάνουν αγορές, αλλά και έχουν περιορίσει αισθητά ακόμη και τις διερευνητικές επισκέψεις στα καταστήματα.
Οι αρνητικές εξελίξεις που έχουν ενταθεί από τις αρχές Φεβρουαρίου προκαλούν προβληματισμό για το μέλλον του εμπορίου, καθώς όλοι θεωρούν ότι οι φετινές εκπτώσεις είναι οι πλέον κρίσιμες για την επιβίωση εκατοντάδων εμπορικών επιχειρήσεων.
Έτσι είναι σχεδόν βέβαιο πως τα περισσότερα από τα καταστήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τη μέθοδο των προσφορών και μετά την περίοδο των εκπτώσεων αφού ο πρώτος στόχος είναι πάντα η ρευστοποίηση του εμπορεύματος προκειμένου να καλυφτούν τα λειτουργικά έξοδα από τη μια και οι οφειλές προς το δημόσιο από την άλλη, είτε αυτές αφορούν το ΦΠΑ είτε τα χαράτσια που ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιβάλει η κυβέρνηση.