Μετά τα αδιέξοδα που παρουσιάστηκαν με τα σχολικά δρομολόγια τα οποία ακόμη δεν είναι σίγουρο ότι έχουν αρθεί οριστικώς, παρά την έναρξη της μεταφοράς των μαθητών από ΚΤΕΛ και Ταξί, μια ενδιαφέρουσα πρόταση ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποτυπώνεται και να ελέγχεται ο αριθμός των μαθητών που μετακινούνται και το πραγματικό κόστος των μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής Ξάνθης του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Σαλτούρος.
Τη θέσπιση ενός πανελλαδικού μητρώου μαθητών που μετακινούνται με σχολικά δρομολόγια πρότεινε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Σαλτούρος, μιλώντας στη διαρκή επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για τις σχολικές μεταφορές. Ο βουλευτής Ξάνθης στις προτάσεις του κάνει λόγο για διασταυρώσεις των στοιχείων της ηλεκτρονικής βάσης και επεξεργασία τους με ειδικό λογισμικό ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα και έλεγχος των σχολικών δρομολογίων και του κόστους ανά συγκεκριμένο μαθητή σε όλη τη χώρα.
Όπως τονίζει ο βουλευτής ξάνθης του ΠΑΣΟΚ Είναι αντικείμενο διερεύνησης το γιατί οι μεταφορείς έφτασαν προ των πυλών της περαιτέρω άρνησης παροχής των υπηρεσιών τους τη στιγμή που πολλοί από αυτούς επιδεικνύουν την πρέπουσα συμπεριφορά και ίσως μάλιστα επιδεικνύουν υπομονή περισσότερη από όση θα περίμενε κανείς, παραμένοντας απλήρωτοι επί μακρόν ή πραγματοποιώντας μεταφορές χωρίς καν επίσημη σύμβαση, Ωστόσο προσθέτει δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να παραβλέψουμε και τις φωνές περί κατασπατάλησης ή ακόμη και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος.
Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η πρόταση που κατέθεσε για τη δημιουργία ενός πανελλαδικού μητρώου μεταφερόμενων μαθητών που θα τηρείται στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και θα ενημερώνεται με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, και θα περιλαμβάνει – τουλάχιστον – τα στοιχεία κάθε μαθητή που πληροί τους όρους μεταφοράς, τη διεύθυνση διαμονής του και τη σχολική μονάδα που ανήκει. Κατά αυτόν τον τρόπο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα έχουν στη διάθεσή τους ένα ουσιαστικό εργαλείο ελέγχου και διασταύρωσης των στοιχείων μεταξύ αφενός του Πανελλαδικού μητρώου και αφετέρου των στοιχείων ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Περαιτέρω, κάθε ενεργό δρομολόγιο θα έχει ένα μοναδικό αριθμό εξατομίκευσης, καθώς και καταχωρημένα τα λοιπά στοιχεία του, συμπεριλαμβανομένου του κόστος του όπως αυτό προκύπτει από τον αντίστοιχο διαγωνισμό. Με βάση τα στοιχεία αυτά και με τη χρήση ειδικού λογισμικού θα προκύπτει ανά πάσα στιγμή το κόστος ανά μαθητή κάθε δρομολογίου ούτως ώστε να επισημαίνονται οι ακραίες κοστολογήσεις και να αναζητείται η καλύτερη οικονομικά δυνατή λύση.