xanthipost.gr
Χωρίς κατηγορία

2 ερωτήσεις και 2 απαντήσεις Υπουργών για τους Βουλευτές της Ξάνθης

Από τα γραφεία των βουλευτών Ξάνθης ανακοινώθηκαν οι απαντήσεις σε δύο ερωτήσεις που είχαν καταθέσει, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος Παρευξείνιων Χωρών του ΔΠΘ καθώς και για  την επανένταξη στη ρύθμιση των 100 δόσεων όσων είχαν τεθεί εκτός, επειδή παρέλειψαν κάποιες δόσεις.

Επίσης 2 ερωτήσεις συνυπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης για το ρόλο των ΜΚΟ στη διαχείριση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών καθώς και για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων ΕΠΑΛ.

Αναλυτικά οι απαντήσεις:

ΘΕΜΑ: «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμό 2639 /25-1-2016 σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του ΔΠΘ»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 2 του ν. 3149/03 (ΦΕΚ 141 Α’):

«Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μπορεί κλάδοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να κατανέμονται σε ειδικότερους κλάδους, να συγχωνεύονται ή να ιδρύονται νέοι κλάδοι αυτών, ανάλογα με τα μεταβαλλόμενα γνωστικά αντικείμενα ή τη μετονομασία ή την ίδρυση νέων τμημάτων των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι. και να καθορίζονται τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού σε κάθε κλάδο.»

  1. Η ένταξη ειδικοτήτων σε αντίστοιχο κλάδο εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης υπαγορεύεται από τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές αξιολογούνται από τη Δ/νση Σπουδών Β/θμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) που είναι το διάδοχο όργανο το οποίο αντικατέστησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) από 24-02-2012. Συγκεκριμένα, το Ι.Ε.Π., η λειτουργία του οποίου διέπεται από τις διατάξεις της παρ. 33 του άρθρου 20 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118 Α’), γνωμοδοτεί για τα θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, την ένταξη αποφοίτων Τμημάτων Γ/θμιας Εκπ/σης σε κλάδους εκπ/κών, κατόπιν αξιολόγησης του περιεχομένου των αντίστοιχων προγραμμάτων σπουδών. Ως εκ τούτου, για την ένταξη των αποφοίτων ενός Τμήματος σε συγκεκριμένο κλάδο και ειδικότητα και τη δυνατότητα διορισμού ή/και πρόσληψής τους σε σχολεία της δημόσιας Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του ΥΠΠΕΘ, απαιτείται έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ύστερα από θετική εισήγηση του Ι.Ε.Π., η οποία συνιστά ουσιώδη τύπο της σχετικής διαδικασίας (Γνωμ. 119/2014 Σ.τ.Ε.).

Μέχρι του παρόντος, δεν έχει εκδοθεί σχετική θετική γνωμοδότηση από το Π.Ι. ή το Ι.Ε.Π. για τους απόφοιτους του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και κατά συνέπεια δεν έχουν ενταχθεί σε εκπαιδευτικό κλάδο. Κατόπιν αυτού οι ως άνω απόφοιτοι δεν έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν/διοριστούν και να διδάξουν στα σχολεία Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης (δημόσια ή ιδιωτικά).

Σύμφωνα με το αρ. πρωτ.4178/2-2-2016 έγγραφο του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., για την αναγγελία έναρξης διδασκαλίας σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και κατ’ οίκον διδασκαλία υποβάλλεται στον ανωτέρω Οργανισμό, σύμφωνα με το οικείο θεσμικό πλαίσιο, εκτός άλλων, αντίγραφο πτυχίου πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ή Απόφαση του Συμβουλίου (Σ.Α.Ε.Π.) ή του Συμβουλίου Αναγνώρισης

Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Α.Ε.Ι.Τ.Τ.Ε.)και θεωρημένο για τη γνησιότητά του από Δημόσια Αρχή.

Ο τίτλος σπουδών του Τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών δεν αντιστοιχεί σε κωδικό Κλάδου-Ειδικότητας ΠΕ Εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το

της υπ’ αριθμ. 1321812/Ε2 (ΦΕΚ 1842 τ.Β726-8-2015) Πρόσκλησης

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2015-2016, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.2,3 και 4 του άρθρου 9 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-05-2010 τ.Α’). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα προσόντα των αναγγελλόντων κατόχων του ανωτέρω τίτλου σπουδών να μη συμπίπτουν με αυτά των διοριζόμενων στη δημόσια εκπαίδευση για τη διδασκαλία Ξένων Γλωσσών. Στην περίπτωση αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αριθμ. 10139/ΙΑ Υ.Α. «Καθορισμός των δικαιολογητικών που απαιτείται να υποβάλλονται με την αναγγελία έναρξης και επικαιροποίησης άσκησης της διδασκαλίας σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών και της κατ’ οίκον διδασκαλίας» (ΦΕΚ 3057 τ.Β718-11-2012) οι ενδιαφερόμενοι για την έκδοση αναγγελίας έναρξης διδασκαλίας σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και κατ’ οίκον, απαιτείται να συνυποβάλουν επάρκεια προσόντων διδασκαλίας ξένης γλώσσας.

Τέλος, επισημαίνεται ότι, εφόσον οι κάτοχοι του προαναφερόμενου τίτλου σπουδών προσκομίσουν Βεβαίωση της Γραμματείας ή των αρμοδίων οργάνων της οικείας Σχολής περί της επάρκειας διδασκαλίας κατά νόμον της ξένης γλώσσας ειδίκευσής τους, ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π θα μπορεί να χορηγεί αναγγελία έναρξης διδασκαλίας σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και κατ’ οίκον.

 Απάντηση στην ερώτηση, με θέμα την Επανένταξη στις απολεσθείσες ρυθμίσεις των 100 δόσεων», του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, Γιαννακίδη Στάθη

Οι όροι και προϋποθέσεις ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των νόμων 4321/2015 και 4305/2014 ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015, όπως ισχύουν και του άρθρου 51 του ν.4305/2014 όπως ισχύει. Ειδικότερα οι προϋποθέσεις απώλειας της ρύθμισης του ν.4321/2015 ορίζονται ρητά στο άρθρο 8 του ιδίου νόμου, όπως ισχύει, ενώ για την ρύθμιση του άρθρου 51 του ν.4305/2014 ορίζονται ρητά στην περίπτωση 11 του ιδίου άρθρου και νόμου, όπως ισχύει.

Πιο αναλυτικά αναφορικά με τη ρύθμιση του ν.4321/2015, η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου της ρύθμισης δεν καταβάλει δύο (2) συνεχόμενες δόσεις ή μετά την πάροδο του οκταμήνου δεν καταβάλλει τρεις (3) συνεχόμενες δόσεις.

Επιπρόσθετα και προκειμένου να μη γίνεται κατάχρηση των ευνοϊκών διατάξεων του ν.4321/2015 και του ν.4305/2014 από οφειλέτες οι οποίοι αμελούν να εκπληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους προστέθηκε, με τις διατάξεις του ν. 4336/2015 και ν.4337/2015 (Α’129) εδάφιο αναφορικά με την απώλεια της

ρύθμισης βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση. Ειδικότερα, ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο ο οφειλέτης πρέπει να τακτοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες μη τακτοποιημένες κατά νόμιμο τρόπο οφειλές του, προκειμένου να μην απολέσει τις εν λόγω ρυθμίσεις. Με τις διατάξεις του ν.4346/2015 προβλέπεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να εξοφλήσει ή τακτοποιήσει κατά περίπτωση, τις νέες βεβαιωμένες οφειλές του στη Φορολογική Διοίκηση των οποίων η νόμιμη προθεσμία καταβολής λήγει μετά τις 15.12.2015, ώστε να μην απολέσει ρύθμιση κατά τις διατάξεις των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015 και του άρθρου 51 του ν.4305/2014.

Επισημαίνεται, ότι σύμφωνα με την εγκύκλιο οδηγία ΠΟΑ 1226/2015, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι η μη καταβολή εκ παραδρομής ποσοστού δόσης ή του ποσού της επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή εν γένει η μη καταβολή ποσών μικρού ύφους που έχουν παραμείνει ανεξόφλητα από παραδρομή, δεν επιφέρουν απώλεια ρύθμισης.

Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, στους οικονομικά αδύναμους οφειλέτες, παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης ρύθμισης των οφειλών τους σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις διατάξεις των υποπαραγράφων Α1 (ρύθμιση τελευταίας ευκαιρίας) και Α2 (πάγια ρύθμιση) του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013 (Α’107), και στις διατάξεις του άρθρου 43 του ν.4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας), όπως ισχύουν.

Επισημαίνεται ότι με την υπαγωγή των οφειλών σε ρύθμιση κατά τα ανωτέρω και για όσο χρονικό διάστημα τηρούνται οι όροι αυτής αναστέλλεται κατά περίπτωση η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης (έκδοσης προγράμματος πλειστηριασμού) επί κινητών και ακινήτων ή η λήψη αναγκαστικών μέτρων. Η αναστολή δεν ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων, τα αποδιδόμενα όμως από αυτές ποσά λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφ’ όσον καταβληθούν εντός της προθεσμίας αυτών και εφ’ όσον δεν πιστώνονται με άλλες οφειλές που δεν έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης.

 

Οι ερωτήσεις

Ερώτηση με θέμα: «Δράση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο) για τη διαχείριση των μεταναστευτικών/προσφυγικών ροών» συνυπογράφουν οι  τρεις  Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης

Κατόπιν αποφάσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα θα γίνει δέκτρια πακέτου στήριξης ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ κατά το διάστημα 2016 – 2018, το οποίο και θα χορηγηθεί τμηματικά από τον κοινοτικό προϋπολογισμό ως ανθρωπιστική βοήθεια για τους πρόσφυγες. Μεγάλο μέρος του ως άνω ποσού θα διοχετευθεί μέσω των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας και μέσω των ευρωπαϊκών μηχανισμών υποστήριξης αναλόγου χαρακτήρα, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο λειτουργίας αυτών.

Ικανός αριθμός αυτών των Μ.Κ.Ο έχουν καταθέσει – και καταθέτουν – τα διαπιστευτήριά τους, τόσο για την επάρκειά τους, όσο και για την έμπρακτη κοινωνική ευαισθησία τους απέναντι στο γενικευμένο φαινόμενο της μεταναστευτικής κρίσης, που σοβεί. Παρά ταύτα, στη συνείδηση και την αντίληψη της κοινής γνώμης έχουν περιέλθει και κρούσματα με Μ.Κ.Ο, οι οποίες παράγουν δυσανάλογα μικρό και/ή αναποτελεσματικό έργο εν συγκρίσει με τη χρηματοδότηση που λαμβάνουν. Επίσης σε αρκετές περιπτώσεις οι Μ.Κ.Ο. απασχολούν επιστημονικό προσωπικό, συχνότατα, υψηλής ακαδημαϊκής αξίας, με ευέλικτες σχέσεις εργασίας, που έχουν χαρακτηριστικά τον βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα απασχόλησης, τις πενιχρές αμοιβές και την ανασφάλιστη εργασία. Έχει παρατηρηθεί πως όσες Μ.Κ.Ο. δρουν παραβιάζοντας τα δικαιώματα των εργαζόμενων ή υλοποιώντας έργο που υπολείπεται των κονδυλίων που λαμβάνουν, συμβάλλουν στη δημιουργία γενικευμένου προβληματισμού, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις, ενθαρρύνει έως και το μηδενισμό, πλήττοντας έτσι το κύρος ακόμη και εκείνων των Μ.Κ.Ο., που με συνέπεια, αυταπάρνηση, αξιοπιστία, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, προσφέρουν διαχρονικά σημαντική αρωγή στους τομείς της ανθρωπιστικής δράσης, της κοινωνικής πολιτικής και της ολιστικής υγειονομικής υποστήριξης.

Με την ισχυρή πεποίθηση ότι η ηγεσία των ανωτέρω Υπουργείων ασπάζεται μέρος των ανωτέρω απόψεων και δοκίμως εγερθέντων προβληματισμών περί του ελέγχου της δράσεως αλλά και την ανάγκη συντονισμού των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στην ελληνική επικράτεια αναφορικά με το ευαίσθητο αυτό ζήτημα της διαχείρισης της μεταναστευτικής κρίσης και της υποστήριξης των προσφύγων,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Ποιος είναι ο αριθμός των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που εμπλέκονται -κατά την παρούσα φάση- στην υποστήριξη των μεταναστευτικών/προσφυγικών πληθυσμών και ποιος υπήρξε συνολικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια ;
  2. Ποιό το ύψος της χρηματοδότησης, που έχουν λάβει έως τώρα, τί προβλέπεται να λάβουν στο άμεσο μέλλον και για ποιό αντικείμενο εργασίας συγκεκριμένα;
  3. Έχει γίνει κάποια αξιολόγηση του παραγόμενου έργου αυτών από κάποιο ελεγκτικό φορέα του αρμοδίου Υπουργείου ή άλλου κρατικού φορέα; Αν ναι, παρακαλούμε όπως μας γνωστοποιήσετε τα αποτελέσματα, που έχετε στη διάθεσή σας.
  4. Υπάρχει ή προβλέπεται να αναπτυχθεί κάποιος ελεγκτικός μηχανισμός που να είναι επιφορτισμένος ή θα επιφορτισθεί με το έργο

κονδυλίων καθώς και του ελέγχου της διαχείρισης των εν λόγω κονδυλίων από αυτές για τη διασφάλισης διαφάνειας και συνάμα αποτελεσματικότητας;

  1. Με βάση ποιά κριτήρια και από ποιον/ους φορέα/είς γίνεται ή πρόκειται να γίνει η επιλογή των Μ.Κ.Ο. που λαμβάνουν ή/και θα λάβουν την οποία χρηματοδότηση για την προώθηση δράσεων που αφορούν την υποστήριξη προσφύγων/μεταναστών;
  2. Σε τί βαθμό έχουν οι εμπλακείσες/εμπλεκόμενες Μ.Κ.Ο. συμβάλλει στον τομέα της απασχόλησης και δη στην κατεύθυνση της ανάσχεσης των μεγάλων ποσοστών ανεργίας την τελευταία τετραετία, και ποιές μορφές/σχέσεις εργασίας έχουν προωθήσει σχετικώς;
  3. Ποια μέτρα έχουν ληφθεί προκειμένου να υπάρξει συντονισμός των .Κ.Ο., οι οποίες σε επίπεδο χώρας εμπλέκονται στην υποστήριξη των

προσφύγων/μεταναστών, προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα στη διαχείριση του προσφυγικού/ μεταναστευτικού ζητήματος εκ μέρους της πολιτείας και των Μ.Κ.Ο. που χρηματοδοτούνται;

Ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, συνυπογράφει ο Γιαννακίδης Στάθης, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης

Θέμα: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ.

Βάσει του Ν.3475/2006/αρ.6, οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων είχαν τη δυνατότητα εκτός από ΤΕΙ να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους και σε σχολές ΑΕΙ, δίνοντας εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και δύο ειδικότητας. Το δρόμο για τα ΑΕΙ έβρισκαν μέσω της Ομάδας Β’ που συστήνονταν στα ΕΠΑΑ στη γ’ λυκείου και την οποία παρακολουθούσαν μαθητές που ενδιαφέρονταν να περάσουν σε πανεπιστημιακές σχολές.

Με τον Ν.4186/2013/αρ.13§2, οι μαθητές των ΕΠΑΛ εξακολουθούσαν να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς όμως να προβλέπεται η σύσταση των Ομάδων Β’ με αποτέλεσμα οι τελειόφοιτοι να μην έχουν τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις για ΑΕΙ.

Με τον Ν.4310/2014/αρ.58§6, η παραπάνω διάταξη τροποποιήθηκε ως ακολούθως: «Οι κάτοχοι απολυτηρίου δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και οι κάτοχοι ισότιμου τίτλου Επαγγελματικού Λυκείου, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις, σε μεταγενέστερο έτος από αυτό της αποφοίτησής τους, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου».

Επειδή, το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο υπονομεύει τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και δημιουργεί μαθητές δύο ταχυτήτων, στερώντας από τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ τη δυνατότητα σπουδών σε ανώτατο ίδρυμα τουλάχιστον για ένα έτος.

Επειδή, το ένα έτος που μεσολαβεί έχει αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική συνέχεια και την ετοιμότητα των συγκεκριμένων μαθητών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε μία διαγωνιστική διαδικασία υψηλού ανταγωνισμού.

Επειδή, προκύπτει μαθητική διαρροή στα ΕΠΑΛ, καθώς αρκετοί μαθητές αναγκάζονται να αποχωρήσουν και να φοιτήσουν σε κάποιο γενικό λύκειο, προκειμένου να δοκιμάσουν την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός

Τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να άρει την αδικία που τελείται εις βάρος των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και να τους δώσει τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις με σκοπό την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ, κατά τον χρόνο της αποφοίτησής τους;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ