Αύξηση φωτιά στα καύσιμα έφερε η νέα χρονιά γεγονός που ανεβάζει πλέον υπέρμετρα το κόστος μετακίνησης ενώ και το πετρέλαιο θέρμανσης λόγω των διεθνών αυξήσεων αγγίζει πλέον το ένα ευρώ.
Στη χειρότερη στιγμή θα βρεθούν οι καταναλωτές αντιμέτωποι με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για σημαντική αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα καθώς τους τελευταίους μήνες οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου κινούνται ανοδικά, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον τους πρώτους μήνες του 2017. Έτσι η επιβάρυνση που προκύπτει για τους ήδη επιβαρυμένους από τη φορολαίλαπα οικογενειακούς προϋπολογισμούς αποδεικνύεται στην πράξη σημαντικά μεγαλύτερη. Στη χειρότερη θέση όλων βρίσκονται οι χιλιάδες οδηγοί, που επένδυσαν σημαντικά ποσά για την αγορά των ακριβότερων αυτοκινήτων diesel κίνησης και οι οποίοι καλούνται από το κράτος να πληρώσουν τη μεγαλύτερη αύξηση στον ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης. Το ίδιο ισχύει και για όσους μετέτρεψαν τα αυτοκίνητά τους σε υγραεριοκίνητα, καθώς και εκεί έχουμε σημαντική αύξηση του ΕΦΚ.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές του 2016 το πετρέλαιο είχε πέσει κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι, ενώ σήμερα κινείται πάνω από τα 56 δολάρια έχοντας μάλιστα κάνει ένα πρόσφατο ράλι 9 δολαρίων από τα μέσα Νοεμβρίου όταν βρισκόταν ακόμη κάτω από τα 47 δολάρια. Καθοριστικός παράγοντας για την αύξηση της διεθνούς τιμής ήταν η απόφαση του ΟΠΕΚ να αποφασίσει τη μείωση κατά 1,7 εκατ. δολάρια της παγκόσμιας παραγωγής, για διάστημα 6 μηνών (με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 6). Η συμφωνία εφόσον εφαρμοστεί με επιτυχία από τους παραγωγούς του ΟΠΕΚ αλλά και από τις χώρες εκτός καρτέλ που έχουν συμφωνήσει να συμμορφωθούν, αναμένεται να οδηγήσει στο πρώτο τρίμηνο του 2017, όπως εκτιμούν οι περισσότεροι αναλυτές, την τιμή του αργού στην περιοχή των 60 -65 δολαρίων το βαρέλι. Στο ίδιο διάστημα λοιπόν, οι Έλληνες καταναλωτές καυσίμων θα κληθούν να απορροφήσουν όχι μόνο τις αυξήσεις τιμών στη βενζίνη, το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, αλλά επιπρόσθετα και την αύξηση της φορολογίας των καυσίμων, του περίφημου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.