Με την ανάθεση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ξάνθης με την Καβάλα ξεκινά το μεγαλόπνοο έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η σύνδεση της Καβάλας με την Ξάνθη είναι ένα έργο που συζητείται για δεκαετίες, καθώς θα συμβάλει τόσο στην εμπορική αξιοποίηση του λιμένα καβάλας, όσο και στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου που συνεχίζει να χρησιμοποιεί στην περιοχή τις υποδομές του 19ουαιώνα.
Ξεκινάει η σιδηροδρομική Εγνατία με πρώτο βήμα την ανάθεση της μελέτης που αφορά στη σύνδεση των Τοξοτών Ξάνθης με το νέο Λιμένα Καβάλας, έναντι του ποσού των 1,27 εκατ. Ευρώ σε κοινοπραξία μελετητικών εταιριών. Το έργο προβλέπει την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής 32 χιλιομέτρων που θα συνδέει το Νέο Λιμάνι Φίλιππος Β της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης-Ξάνθης-Θεσσαλονίκης. Παράλληλα με το λιμάνι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί και επιβατικούς σταθμούς στους ενδιάμεσους οικισμούς Καρβάλης, Πέρνης και Γραβούνας όπου θα γίνουν σιδηροδρομικοί σταθμοί. Τέλος, θα ακολουθεί τη διαδρομή της Εγνατίας Οδού μέχρι να συνδεθεί στο σιδηροδρομικό σταθμό των Τοξοτών Ξάνθης, δίπλα στο Νέστο. Η υλοποίησή του έργου αναμένεται να δώσει ώθηση τόσο στην εμπορευματική όσο και στην επιβατική κίνηση από τον Έβρο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.