xanthipost.gr
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καμπανάκι για τις γέφυρες στην περιφέρεια κρούει το ΤΕΕ Θράκης

Καμπανάκι για τις γέφυρες στην Περιφέρεια Αν.Μ.Θράκης κρούει το Τεχνικό Επιμελητήριο Θράκης μετά το τραγικό ατύχημα στην Γένοβα και με το βλέμμα στραμμένο στην κατάρρευση της γέφυρας του ποταμού Κομψάτου πριν ένα χρόνο περίπου

Την επιτακτική ανάγκη σύστασης εθνικού προγράμματος επιθεώρησης και συντήρησης έργων με πρώτες τις γέφυρες της περιοχής τονίζει ο κ. Αργύρης Πλέσιας, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ Θράκης χτυπώντας καμπανάκι για την κατάσταση και την παρακολούθηση γεφυρών, στον απόηχο τόσο της κατάρρευσης της γέφυρας Μοράντι στην Γένοβα, όσο και της γέφυρας του Κομψάτου, πριν περίπου ένα χρόνο. Μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής ο κος Πλέσιας τόνισε πως «οι γέφυρες αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της δημόσιας υποδομής για την δεν υπάρχει σύστημα παρακολούθησης, όπως επίσης δεν υπάρχει και μητρώο.»

Παράλληλα, σημείωσε πως το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι κατά διαστήματα, έχοντας αλλάξει η διοικητική δομή της χώρας, οι αρμοδιότητες ελέγχου και συντηρήσεως των υποδομών αυτών έχουν περάσει από διάφορα χέρια. Για παράδειγμα το εθνικό δίκτυο παλιά ήταν στο κράτος, μετά πέρασε σε περιφέρειες κ.ο.κ. Όλη αυτή η μετεξέλιξη του διοικητικού κράτους σε διάφορες δομές έχει επιτείνει το πρόβλημα. Σύμφωνα με τον κ. Πλέσια «χαιρετίστηκε από όλους ως θετικό μέτρο ότι θα γίνει το μητρώο των κτιρίων και των ιδιωτικών κτιρίων , το λεγόμενο πράσινο κουτί, για τις γέφυρες ωστόσο που είναι μια βαριά υποδομή δυστυχώς δεν υπάρχει τίποτα.

Μάλιστα σημείωσε πως ενώ είχε ανακοινωθεί και από την Περιφέρεια ότι θα γίνουν προσπάθειες μητρώου γεφυρών μετά την πτώση της γέφυρας στον Κομψάτο εντούτοις δεν ξεκίνησε τίποτε. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε γεφύρωση έχει διαφορετικούς παράγοντες οι οποίοι την επιβαρύνουν όπως το είδος του υλικού, η κατάσταση του υλικού, οι κύκλοι φόρτισης, τα φορτία, το μέγεθος των φορτίων. Ή για παράδειγμα το σκυρόδεμα που είχε χρησιμοποιηθεί σε παλιές κατασκευές ουδέποτε είχε την προοπτική να κρατήσει για έναν αιώνα, ενώ γέφυρες που κάποτε χειρίζονταν ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον καλούνται να υποστούν σαφώς μεγαλύτερο όγκο οχημάτων.

Αξίζει τέλος να επισημανθεί πως στις 11 Σεπτεμβρίου του 2017 με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης σχετικά με τις ενέργειες που έκανε μετά την κατάρρευση της γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης είχε γνωστοποιήσει πως ζητήθηκε από τις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων η κατάθεση έκθεσης αυτοψίας όλων των γεφυρών στο σύνολο του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αν.Μ.Θράκης προκειμένου στη συνέχεια να καταρτιστεί μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος μητρώο όλων των γεφυρών της Περιφέρειας με βάση το επίπεδο ασφάλειας της κάθε γέφυρας. Σχεδόν ένα χρόνο μετά δεν έχει γνωστοποιηθεί το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Εφόσον φυσικά έχει υλοποιηθεί…

Related posts

Τραγωδία στην Ξάνθη – 45χρονη εντοπίστηκε νεκρή!

xanthipost

(video) – Μόνιμη Ενίσχυση της Αστυνομίας στο Δροσερό Ξάνθης: Απαίτηση ασφάλειας από πολίτες και επιχειρηματίες

xanthipost

(video) – Μουσικό Σχολείο Ξάνθης: Συγκινητική συναυλία για τη Λίνα Νικολακοπούλου στις Γιορτές Νεολαίας

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ