Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα ποιότητας, το ISO, προωθεί πλέον η διοίκηση του Νοσοκομείου Ξάνθης σε δύο τμήματα προκειμένου να ενισχυθεί και η ποιότητα των υπηρεσιών αλλά και η αξιοπιστία του φορέα. Μαγειρεία και Εργαστήρια μπαίνουν στους στόχους της διοίκησης προκειμένου να αποκτήσουν το ISO το διεθνές πρότυπο για την ποιότητα προκειμένου ο φορέας να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο υπηρεσίες και προφίλ.
Τα πρότυπα της σειράς ISO θεωρούν ότι η παραγωγή ενός προϊόντος ή µιας υπηρεσίας είναι αποτέλεσµα ενός συστήµατος διεργασιών. Συνεπώς η επιχείρηση ή ο οργανισµός πρέπει να προσδιορίσει αυτές τις διεργασίες και να τις διευθύνει, έτσι ώστε η ικανοποίηση των απαιτήσεων της ποιότητας να γίνεται προγραµµατισµένα και ελεγχόµενα (και όχι κατά τύχη σαν παραπροϊόν της εκπλήρωσης των καθηκόντων των εργαζοµένων της). Τα αποτελέσµατα που παράγονται από αυτές τις διεργασίες (προϊόντα ή υπηρεσίες) πρέπει να ελέγχονται προγραµµατισµένα και να λαµβάνονται µέτρα για τη βελτίωση των διεργασιών, σε ένα συνεχή κύκλο βελτίωσης της ποιότητας.