xanthipost.gr
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στα 1,25δις.ευρω το κόστος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη

Ένα από τα σημαντικά μελλοντικά έργα υποδομής της χώρας, θα είναι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη. Η γραμμή αυτή θα είναι παραλιακή σχεδόν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και στόχος είναι να μειώσει την χρονοαπόσταση σημαντικά.

Εδώ και καιρό είναι γνωστό ότι αυτό το έργο είναι τμήμα του λεγόμενου Sea2Sea, της ένωσης των λιμανιών της χώρας μας Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη με εκείνα του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε στη Βουλγαρία και αποτελεί το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Το κόστος για αυτή τη νέα γραμμή κοστολογείται σε περίπου 1δισ.ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 215χλμ νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής και είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.

Το πρώτο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι την Νέα Καρβάλη. Έχει μήκος 180χλμ και προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα και έχει αρχικό εκτιμώμενο κόστος 1δισ.ευρώ. Οι μελέτες πραγματοποιούνται από τον ΟΣΕ. Το δεύτερο τμήμα είναι το Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή για Αλεξανδρούπολη. Έχει μήκος 35χλμ και περιλαμβάνει σταθμό στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Το κόστος εδώ φτάνει τα 250εκατ.ευρώ.

Στο σύνολο της η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ΕTCS και οι ταχύτητες θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Θα μειώνει κατά 130χλμ την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων και το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα διεξάγεται σε λιγότερο από δύο ώρες ενώ αντίστοιχα θα μειώσει και την απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη σε περίπου 3 ώρες.

Στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης οι μελέτες Γ` φάσης (οριστικές μελέτες) ξεκίνησαν από τον Αύγουστο του 2018. Απώτερος στόχος είναι να βρεθεί χρηματοδότηση για την υλοποίηση αυτού του έργου που θα εκμοντερνίσει τη γραμμή ανατολικά της Θεσσαλονίκης και δυνητικά θα μειώσει και τη χρονοαπόσταση και με την Κωνσταντινούπολη σημαντικά. Μόνο στο ελληνικό τμήμα η μείωση υπολογίζεται σε τρεις ώρες εφόσον φυσικά αναβαθμιστεί με ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και το τμήμα Τοξότες-Αλεξανδρούπολη-Σύνορα.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στάθης Γιαννακίδης, τόνισε ότι: «Ο Πρόεδρος της ΝΔ εξαγγέλλει τη σιδηροδρομική Εγνατία και τη νέα χάραξη Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης. Δεν θέλουμε να φανούμε αγενείς αλλά το έργο είναι ήδη σε εξέλιξη από την κυβέρνησή μας ! Είναι μέρος της εμβληματικής συμφωνίας των Πρωθυπουργών Ελλάδας και Βουλγαρίας από το 2017 για τη σύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας, οι δε μελέτες για τα τμήματα από Θεσσαλονίκη μέχρι Ξάνθη είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο ! Δυστυχώς για τη ΝΔ επί δεκαετίες αναλώθηκε σε θεωρία και συνεχίζει να το κάνει ακατάσχετα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε μόλις 4 χρόνια ολοκλήρωσε όλες τις μεγάλες υποδομές που καρκινοβατούσαν και ξεκίνησε νέες, υπηρετώντας το σχεδιασμό της εθνικής μας αναπτυξιακής στρατηγικής.»

Related posts

Ο Ξανθιώτης Μουσταφά Ογλού Ινάτς , νέος Πρόεδρος του Μορφωτικού & Πολιτιστικού Συλλόγου Μουσουλμάνων Μακεδονίας – Θράκης

xanthipost

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τζούντο στην Ξάνθη : 167 αθλητές και αθλήτριες από όλη την Ελλάδα διαγωνίστηκαν με δύναμη και πάθος μεταφέροντας το μήνυμα του «Ευ Αγωνίζεσθαι»!

xanthipost

Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης : Συμπαριστάμεθα στους αδελφούς χριστιανούς της Συρίας και προσευχόμεθα ο Ενανθρωπήσας Κύριος και Θεός να χαρίσει την ειρήνη!

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ