Ψηφιακό μπλακάουτ για μεταβιβάσεις οχημάτων-διπλώματα
Τρεις μέρες εκτός λειτουργίας είναι το ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του οποίου γίνονται οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αλλά και η διαχείριση των διπλωμάτων.
Η πανελλαδική κατάρρευση του πληροφοριακού συστήματος έχει παγώσει την αγορά που ασχολείται με τα οχήματα πάσης φύσεως ενώ το ειρωνικό είναι πως συνέβη μία ημέρα μετά τις ανακοινώσεις του ΥΠΟΜΕ (29/9) για τις «υψηλές ταχύτητες» των ψηφιακών του εφαρμογών που επιτρέπουν την άμεση έκδοση των προσωρινών αδειών οδήγησης.
Σύμφωνα με εκείνη την ανακοίνωση, από τις 11 Μαΐου που είχε τεθεί σε λειτουργία η ψηφιακή εφαρμογή είχαν εκδοθεί 90.000 προσωρινά διπλώματα ενώ τότε το Υπουργείο Υποδομών έλεγε με περηφάνεια ότι έτσι ενισχύεται η διαφάνεια.
Το ακόμη πιο ειρωνικό είναι την αμέσως επόμενη μέρα και ενώ το σύστημα είχε ήδη μπλοκάρει, συνεδρίαζε το Υπουργικό Συμβούλιο και ενέκρινε το νομοσχέδιο για την μικροκινητικότητα και αμέσως μετά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής ανακοίνωνε ότι με τις διατάξεις του θα ξεκινήσει η διαδικασία ψηφιακής μεταβίβασης οχημάτων έως τα τέλη Οκτωβρίου. Και πάλι τότε ο κ.Καραμανλής είχε εξαγγείλει ότι απλοποιείται η διαδικασία αντικατάστασης των αδειών οδήγησης λόγω φθοράς, κλοπής, απώλειας ή ανανέωσης ενώ «απομακρύνονται οι μεσάζοντες που παρεμβαίνουν με το αζημίωτο, κατά κοινή παραδοχή».
Αντί, λοιπόν, για την ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων με το πάτημα ενός κουμπιού, προς το παρόν δεν γίνεται καμία πράξη αγοραπωλησίας ούτε και οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Είναι άγνωστο το πότε θα αποκατασταθεί η βλάβη ενώ, ως προς τα αίτια που την προκάλεσαν, γίνεται λόγος για την παλαιότητα των πληροφοριακών συστημάτων του Υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών. Αλλοι, πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και υποστηρίζουν ότι το μπλακάουτ είναι συνέπεια της βίαιης διασύνδεσης του πεπαλαιωμένου συστήματος του Υπουργείου με τα νέα συστήματα που λειτουργούν σε επίπεδο Δημοσίου και Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων όπως το αποκαλούμενο «κυβερνητικό νέφος» (G-Cloud), την διασύνδεση μεταξύ τους, την υπερφόρτωση του Taxisnet το τελευταίο διάστημα ή ακόμη και τους φορείς εξουσίας που αντιδρούν στην εκχώρηση ψηφιακών δικαιωμάτων από υπουργείο σε υπουργείο. Οσο για τους μεσάζοντες που κατά τον υπουργό «απομακρύνονται», μάλλον έχουν λόγους να χαμογελούν.