XanthiPost
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ

Ξανθιώτισσα εκπαιδευτικός προς Υπουργείο Παιδείας : Γιατί μας υποτιμάτε κυρίες και κύριοι;

Η ερώτηση του τίτλου ζητά απάντηση!

Γράφει η Ισμήνη Νίσκου,  καθηγήτρια Πληροφορικής στην Ξάνθη, Υποδιευθύντρια

Αλήθεια, πιστέψατε εσείς στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (κυρίες Υπουργοί και αρμόδιοι σύμβουλοι) κι εσείς κύριοι συντονιστές στα ΠΕΚΕΣ ότι μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας του eclass (κάποιοι το χρησιμοποιούμε από το 2006!!!) όταν ρωτούσαμε πώς θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας εννοούσαμε ποια τεχνικά εργαλεία να χρησιμοποιήσουμε; Μετά από τόσο καιρό διαδικτυακής καθημερινής εκπαίδευσης, πιστέψατε ότι θα περιμέναμε ακόμα τεχνικές οδηγίες βήμα-βήμα. Πόσο τραγικά απέχετε από την παιδαγωγική πράξη και από τις έννοιες όσων προσπαθούμε να την υπηρετήσουμε με αφοσίωση;

Ε λοιπόν, ας το μάθετε: όλα τα εργαλεία που τώρα μας «ενθαρρύνετε» να χρησιμοποιήσουμε κύριοι για να αξιολογήσουμε τους μαθητές μας, τα έχουμε δοκιμάσει. Άλλα τα έχουμε ενσωματώσει στη διδασκαλία μας, άλλα τα απορρίψαμε ως αναποτελεσματικά και σίγουρα συνεχίζουμε την αναζήτηση σε πολύ πιο βαθιά νερά από αυτά που περιγράφετε στην τελευταία εγκύκλιο.

Ε λοιπόν ναι, ας το μάθετε: εμείς ανησυχούμε γιατί βλέπουμε ότι σε αυτή τη νέα κατάσταση θα έπρεπε να αναπροσαρμοστούν και οι παιδαγωγικοί στόχοι. Εμείς, που «βλέπουμε» αλλά δε βλέπουμε κάθε μέρα τους μαθητές μας, νιώθουμε πως δεν μπορούμε να περιμένουμε από τα παιδιά να ανταποκριθούν ούτε γνωστικά ούτε κοινωνικά σε όσα απαιτούσε το σχολείο, όπως το ξέραμε. Χρειάζεται να το εξηγήσουμε;

Ε μάλλον, ναι: Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός με δικούς του εσωτερικούς και εξωτερικούς βέβαια κανόνες. Κανόνες και συμβάσεις που είναι γνωστοί εξ αρχής αλλά κυρίως ΚΟΙΝΟΙ για όλους.  Μέσα σε αυτούς τους κανόνες είναι και η κλασσική αξιολόγηση μέσω π.χ. της ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε συγκεκριμένο τμήμα της ύλης του κάθε μαθήματος. Όμως τώρα δεν έχουμε σχολείο! Έχουμε 25 – 26 ξεχωριστούς ζωντανούς οργανισμούς (σπίτια-οικογένειες), κάθε ένας με τους δικούς του όρους και τις δικές του συνθήκες που καλούνται για 40 λεπτά να συναντηθούν και να συντονιστούν με τις απαιτήσεις ενός καθηγητή σε ένα μάθημα. Και αυτό πρέπει να γίνεται συνεχόμενα επί 6 ή επτά ώρες. Δεν έχουμε προφανώς έναν πομπό-συντονιστή (ο εκπαιδευτικός) και 25 δέκτες (μαθητές)  συγκεντρωμένους σε ότι συμβαίνει στην ομάδα (τάξη). Έχουμε αντίθετα τους μαθητές εκτεθειμένους σε κάθε είδους διαφορετικά ερεθίσματα εντός του περιβάλλοντος τους (κακός εξοπλισμός, κρύο, μη ικανός χώρος εργασίας, ενοχλήσεις από άλλα μέλη της οικογένειας ή και αντίθετα προκλήσεις από ηλεκτρονικά παιχνίδια, από διαδικτυακές συνομιλίες με συνομηλίκους και πολλά  άλλα) που αποσπούν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους από το μάθημα αλλά δυστυχώς και από τη Γνώση.  Για να αξιολογήσουμε επομένως τους μαθητές μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, δεν ψάχνουμε εργαλεία να αντικαταστήσουν την κόλλα αναφοράς και το στυλό του ωριαίου διαγωνίσματος. Ούτε ψάχνουμε τεχνικές για να μην αντιγράψουν οι μαθητές μας ο ένας τον άλλο.

Ε λοιπόν, ναι, ας το μάθετε: θα περιμέναμε από εσάς στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να υπογράφετε πολιτικές αποφάσεις και όχι εγχειρίδια τεχνικών συμβουλών. Θα περιμέναμε οδηγίες για την αξιολόγηση της ίδιας της διαδικασίας της διαδικτυακής εκπαίδευσης και όχι των μαθητών μας. Θα περιμέναμε οδηγίες για τον τρόπο υπέρβασης των περιορισμών και των αποκλεισμών που θέτει η διδασκαλία και η αξιολόγηση μέσω τεχνολογικών εργαλείων και όχι οδηγίες για τη χρήση αυτών.  Θα περιμέναμε, με απλά λόγια, να θεωρείτε δεδομένη την απόκλιση μεταξύ διαδικτυακής και δια ζώσης εκπαίδευσης και να ορίσετε, μέσω των φορέων σας, τους νέους μας στόχους από τους οποίους θα προκύψει άμεσα και ο ενδεδειγμένος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών μας.

Κι όμως αυτό δε συμβαίνει!  Γιατί μας υποτιμάτε τόσο, κυρίες και κύριοι;

Related posts

(video) – Μανώλης Τσέπελης : «Άνοιξε» ο δρόμος διεκδίκησης τεσσάρων οικοπέδων ιδιοκτησίας του ΟΑΕΔ για την δημιουργία υποδομών και έργων πνοής για την περιοχή μας

xanthipost

(video) – Ε. Στυλιανίδου : Το Πειραματικό Σχολείο θα αποτελεί έναν εκπαιδευτικό και επιστημονικό φάρο στην πόλη της Ξάνθης

xanthipost

Εξοργισμένη η κοινωνία για την ανεπίτρεπτη πράξη βίας – Ζητά την παραίτηση του αυτοδιοικητικού

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ