XanthiPost
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στα ροζ «ντύθηκε» και φέτος το ρολόι της Ξάνθης !

Με ροζ χρώμα φωταγωγήθηκε σήμερα το βράδυ για άλλη μια χρονιά το ρολόι της πόλης μας, με αφορμή την εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης σχετικά με τον καρκίνο του μαστού.

Με στόχο να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα αισιοδοξίας κι ελπίδας, ο Δήμος Ξάνθης αναδεικνύει την αξία της πρόληψης, ενώ παράλληλα  αφυπνίζει και ενημερώνει ότι οφείλουμε να δείξουμε αλληλεγγύη και να συμπαρασταθούμε στους συνανθρώπους μας που αγωνίζονται με αξιοπρέπεια ενάντια σε κάθε μορφή καρκίνου.

Η ιστορία της ροζ κορδέλας

Το διεθνές σύμβολο για τον καρκίνο του μαστού είναι η ροζ κορδέλα.

Κάθε Οκτώβριο όλα γίνονται λίγο πιο… ροζ. Η κοινωνία φωνάζει ότι ξέρει πως ο καρκίνος του μαστού είναι ακόμα εδώ, αλλά και ότι μπορεί να τον νικήσει. Φωνάζει, φορώντας μία απλή, μικρή κορδέλα.

Όμως, πώς ξεκίνησαν όλα;

Η ιστορία μάς πάει πίσω, στο 1979, συγκεκριμένα στην υπόθεση της Penne Laingen, της οποίας ο σύζυγος, Bruce, απήχθη και κρατούνταν ως όμηρος στο Ιράν. Η Laingen, εμπνευσμένη από τους στίχους του τραγουδιού “Tie a Yellow Ribbon Round the Ole Oak Tree” έδεσε, στα δέντρα της αυλής της, κίτρινες κορδέλες. Συμβόλιζαν, όπως είχε πει, την επιθυμία της να δει τον άντρα της πίσω στο σπίτι. Σε χρόνο μηδέν, κίτρινες κορδέλες κατέκλυσαν τις ΗΠΑ, σε ένδειξη αλληλεγγύης. Η κορδέλα γίνεται μέσο επικοινωνίας.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, το 1991, ο ηθοποιός Jeremy Irons φόρεσε δημοσίως την κόκκινη κορδέλα, πασίγνωστο -σήμερα – σύμβολο της ευαισθητοποίησης για το AIDS, στα Tony Awards. Την κόκκινη κορδέλα εμπνεύστηκε μία ομάδα ακτιβιστών με το όνομα Visual AIDS Artists Caucus, παρατηρώντας το πλήθος των κίτρινων κορδελών, οι οποίες είχαν τότε κάνει την επανεμφάνισή τους, για τους Αμερικανούς που πολεμούσαν στον Κόλπο. Η κορδέλα γίνεται μήνυμα.

Λίγους μήνες μετά, το ίδρυμα Susan G. Komen μοίρασε ροζ κορδέλες σε όλους τους συμμετέχοντες στον αγώνα δρόμου Race for the Cure, στη Νέα Υόρκη. Ήταν η πρώτη συσχέτιση του καρκίνου του μαστού με τη ροζ κορδέλα.

Στη συνέχεια στις  αρχές του 1992, η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Self, Alexandra Penney, σκέφτηκε ότι το κίνημα για την ευαισθητοποίηση γύρω από τον καρκίνο του μαστού χρειαζόταν τη δική του κορδέλα και έτσι αποφάσισε να συνοδεύσει το σχετικό, επετειακό τεύχος με μία. 

Η Penney κατάφερε να βάλει την κορδέλα για τον καρκίνο του μαστού στα καταστήματα καλλυντικών ολόκληρης της Αμερικής. Σύντομα, ολόκληρη η χώρα γνώριζε το Pink Ribbon, το νέο σύμβολο ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού.  Τα πράγματα, στη συνέχεια, πήραν τον δρόμο τους και τις ΗΠΑ ακολούθησε και ο υπόλοιπος πλανήτης. Από τότε κάθε Οκτώβριος είναι ροζ… Και αποτελεί την καλύτερη υπενθύμιση πως η πρόληψη σώζει ζωές και τους δίνει χρώμα!

Related posts

Επιστρέφουν οι «Χωρίς Μεσάζοντες» στην Ξάνθη την Κυριακή 5 Δεκεμβρίου με μεγάλη ποικιλία προϊόντων

xanthipost

(video) – Γιατί καθυστερεί ο Δήμος την ίδρυση του Συμβουλευτικού Κέντρου υποστήριξης κακοποιημένων γυναικών;

xanthipost

Τα επίσημα αποτελέσματα των εκλογών του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ