xanthipost.gr
ΕΛΛΑΔΑ

Γιαγιά, παππού πατήστε enter – Ζευγάρια ηλικιωμένων στο Noesis μαθαίνουν το gov.gr

Ξανακάθισαν στα θρανία  για να μάθουν  τις βασικές διαδικασίες της ψηφιακής πύλης δημόσιας διοίκησης gov.gr. και τον τρόπο της ψηφιακής λειτουργίας – Στο πρόγραμμα συμμετέχουν και άτομα ηλικίας άνω των 90 ετών

Ζευγάρια είναι, στο μεγαλύτερο μέρος τους, οι ηλικιωμένοι που έχουν καθίσει, μέχρι στιγμής, στα θρανία του Noesis για να επιμορφωθούν ψηφιακά στο περιβάλλον ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή και τις βασικές διαδικασίες της ψηφιακής πύλης δημόσιας διοίκησης gov.gr.

Παρά τη δυσκολία που έχουν οι περισσότεροι να κατανοήσουν πώς πρέπει να λειτουργήσουν σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, επιδεικνύουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ζητούν, μάλιστα, να παρακολουθήσουν το σεμινάριο και δεύτερη φορά για να εμπεδώσουν τις γνώσεις τους.

Αρκετοί και αρκετές δηλώνουν ότι έχουν ασχοληθεί με το πληροφοριακό σύστημα taxisnet, ενώ στο διάλειμμα ρωτούν τους εκπαιδευτές τους για θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα, πώς μπορούν να προστατευτούν από κακόβουλες ενέργειες στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο.

«Το ποσοστό των ζευγαριών στο πρόγραμμα ανέρχεται στο 50 με 60% των συμμετεχόντων, μέχρι στιγμής, ενώ η επικοινωνία μεταξύ τους είναι πολύ καλή και ο ένας βοηθά τον άλλον με γνώσεις και πληροφορίες», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευάγγελος Αφθονίδης, επιστημονικά υπεύθυνος και εκπαιδευτής του προγράμματος «Ψηφιακός Γραμματισμός της Τρίτης Ηλικίας», που υλοποιείται σε συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας «Noesis», με σύνθημα «γιαγιά, παππού πατήστε enter».

Σχολιάζει δε, ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν άτομα ηλικίας άνω των 90 ετών, κάτι που, όπως λέει, είναι πολύ συγκινητικό.

Οι εμπειρίες των ηλικιωμένων

Λίγο καιρό μετά τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα, ο Μιχαήλ Σοπέογλου δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο ίδιος και η σύζυγός του Χρυσούλα κατάφεραν να ολοκληρώσουν μόνοι τους ηλεκτρονικά τις διαδικασίες για τον εμβολιασμό τους και τις ετήσιες ιατρικές εξετάσεις τους. Σημειώνει ότι και οι δυο τους, επί εβδομήντα χρόνια έχουν μάθει να τα κάνουν όλα χειρόγραφα και τηλεφωνικά, γι’ αυτό θεωρούν ιδιαίτερα χρήσιμα τα σεμινάρια, μέσω των οποίων έμαθαν τις κινήσεις που πρέπει να κάνουν για να μπουν στο πνεύμα και να μη χρειάζεται κάθε φορά να επισκέπτονται κάποια υπηρεσία. «Όλα αυτά γίνονταν με τη βοήθεια των παιδιών μας ενώ τώρα, κατά κάποιο τρόπο, μπορούμε να τα κάνουμε μόνοι μας», προσθέτει.

Για την εμπειρία της συμμετοχής του στο σεμινάριο με τη σύζυγό του, αναφέρει: «είμαστε μαζί πολλά χρόνια οπότε αλληλοβοηθιόμαστε». Εκείνη, από την πλευρά της, σχολιάζει: «η εμπειρία αυτή δεν είναι κάτι ασυνήθιστο γιατί παντού πηγαίνουμε μαζί». Η Χρυσούλα Σοπέογλου δηλώνει, ωστόσο, ότι περίμενε να ακούσει περισσότερα πράγματα, όμως οι απορίες ήταν πολλές και το ενδιαφέρον μεγάλο, συνεπώς αναμένει τη συνέχιση του προγράμματος.

«Αν υπάρξει και δεύτερη ευκαιρία, εγώ, τουλάχιστον, θα είμαι από τους πρώτους που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα παρακολουθήσω οπωσδήποτε», τονίζει η Ελένη Τρακοσοπούλου. «Δεν έχω πολύ καλή σχέση γενικά με τις ψηφιακές εφαρμογές. Θεωρώ ότι το σεμινάριο ήταν πολύ χρήσιμο και κατατοπιστικό, ενώ έγινε με μεγάλη προθυμία από τους εισηγητές και ανάλαφρο τρόπο καθώς αποδείχτηκε ότι οι υπεύθυνοι του προγράμματος γνωρίζουν τα προβλήματα που έχουν οι άνθρωποι κάποιας ηλικίας με τους υπολογιστές», σημειώνει.

Τι προκύπτει από τα φύλλα αξιολόγησης

Με βάση τα δεδομένα που έχουν προκύψει ως τώρα από τη μελέτη των φύλλων αξιολόγησης που συμπληρώνουν οι εκπαιδευόμενοι, ο κ. Αφθονίδης επισημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλη αποδοχή ως προς τον τρόπο που διενεργείται το σεμινάριο και την ύλη της εκπαίδευσης ενώ στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες εκφράζουν την άποψη ότι ωφελήθηκαν πολύ.

Σημειώνει, ωστόσο, ότι η ψηφιακή εκπαίδευση είναι αρκετά δύσκολη σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες, ιδιαίτερα ως προς την κατανόηση της επαφής ενός ατόμου με έναν υπολογιστή. «Για παράδειγμα, ενημερώνουμε ότι πρέπει να ανοίξουν ένα φυλλομετρητή για να πληκτρολογήσουν στη συνέχεια τη διεύθυνση της σελίδας gov.gr και στην αρχή δεν καταλαβαίνουν τι εννοούμε. Εξηγούμε τι είναι ο φυλλομετρητής, που είναι η γραμμή διευθύνσεων για να πληκτρολογήσουν μετά το gov.gr και να μπουν στην πύλη με όλες αυτές τις ενέργειες», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση που έχουν εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου είναι πολύ θετική.

Συνολικά 600 συμμετέχοντες στο πρόγραμμα

Το περασμένο χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν τέσσερις κύκλοι συνεδριών, στους οποίους συμμετείχαν περίπου 50 ηλικιωμένοι και ηλικιωμένες, σε ειδικό χώρο στο Noesis, με κατάλληλο εξοπλισμό. Το πρόγραμμα θα επεκταθεί ως τον Δεκέμβριο του 2022 και θα περιλαμβάνει 45 συνεδρίες στις οποίες συνολικά θα συμμετέχουν 600 άτομα. Οι 30 από αυτές θα γίνουν στο Noesis και οι 15 σε φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας, κυρίως σε δήμους, μέσω των ΚΑΠΗ ή άλλων δομών όπως τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης που μπορούν να εξυπηρετήσουν μια δράση.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Related posts

Πάτρα  : Μαθητής έπαθε ηλεκτροπληξία από γυμνό καλώδιο στις σκάλες του σχολείου του

xanthipost

Κυψέλη: Αδερφός μαθητή μαχαίρωσε τον διευθυντή του σχολείου

xanthipost

Θεσσαλονίκη: 19χρονος έπεσε από τον τρίτο όροφο – Νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ