Επιλέχθηκαν σε συνεργασία με το Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, 21 σημεία αυξημένου ενδιαφέροντος στα οποία προτείνεται η τοποθέτηση σταθμών φόρτισης οχημάτων
Η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη για άμεση αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου καθιστούν μονόδρομο την στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ένας από τους πλέον ρυπογόνους τομείς της κοινωνίας αποτελεί ο κλάδος των μεταφορών, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να παράγουν, επιβλαβή για το περιβάλλον, καυσαέρια. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο αυξάνεται εκθετικά ο αριθμός των οδηγών που επιλέγουν οι μετακινήσεις τους να γίνονται με οχήματα που καταναλώνουν ηλεκτρικό ρεύμα.
Η ηλεκτροκίνηση αποκτά σταδιακά το δικό της μερίδιο στην αγορά των οχημάτων με τις στατιστικές να αναφέρουν ότι 1 στα 10 νέα οχήματα είναι ηλεκτρικό ενώ το 30% των πολιτών δηλώνει ότι το επόμενο όχημα του θα είναι ηλεκτρικό. Συνεπώς, δημιουργείται η ανάγκη ύπαρξης κατάλληλων υποδομών ανεφοδιασμού αυτών των οχημάτων με την τοποθέτηση σταθμών φόρτισης κατά μήκος των κεντρικών δρόμων του οδικού δικτύου.
Ο Δήμος Μύκης θέλοντας να προσφέρει στους πολίτες του αλλά και τους επισκέπτες του τις υποδομές εκείνες που θα διευκολύνουν τους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων προχωράει στη δημιουργία Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Στα πλαίσια του Σχεδίου Φόρτισης εκπονήθηκαν μελέτες ώστε να προκύψουν τα σημεία εκείνα τα οποία θα ικανοποιούν στο βέλτιστο βαθμό τις ανάγκες που αναμένεται να δημιουργηθούν στο άμεσο μέλλον.
Μετά την ολοκλήρωση της ανάλυσης των δημογραφικών και γεωγραφικών δεδομένων του Δήμου επιλέχθηκαν , σε συνεργασία με το Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, 21 σημεία αυξημένου ενδιαφέροντος στα οποία προτείνεται η τοποθέτηση σταθμών φόρτισης οχημάτων. Η πρόταση του Σχεδίου περιλαμβάνει σημεία εντός των μεγαλύτερων, δημογραφικά, οικισμών του Δήμου αλλά και σε σημεία αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Αρχικά, ο πρώτος σταθμός φόρτισης προτείνεται να τοποθετηθεί στο 4ο χλμ Ξάνθης – Δράμας, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να φορτίσουν τα οχήματα τους προτού ξεκινήσουν την περιήγηση τους στο Δήμο Μύκης ή φεύγοντας από αυτόν. Ακολούθως, στο χωριό της Σμίνθης προτείνεται η τοποθέτηση τριών σταθμών, στην είσοδο, την έξοδο και στο κέντρο του οικισμού, ενώ στον οικισμό της Μύκης προτείνεται η τοποθέτηση ενός σταθμού στο κέντρο του. Στον οικισμό της Γλαύκης προτείνεται η τοποθέτηση δύο σταθμών φόρτισης, πλησίον των σχολικών μονάδων, ενώ και στην Πάχνη προτείνεται η τοποθέτηση σταθμού φόρτισης πλησίον του σχολικού συγκροτήματος.
Εν συνεχεία, κρίνεται σκόπιμη η τοποθέτηση σταθμού στο κέντρο του οικισμού της Κοτύλης όπως και στο Δημάριο, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετήσει και τους επισκέπτες μετά την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ελλάδας-Βουλγαρίας. Επιπλέον συνίσταται η τοποθέτηση σταθμού φόρτισης στην είσοδο του οικισμού των Μελιβοίων ενώ στον Εχίνο προτείνεται να τοποθετηθούν 3 σταθμοί. Αναλυτικότερα, ο πρώτος σταθμός εντός του Εχίνου προτείνεται να εγκατασταθεί πλησίον του μνημείου Ηρώων, ο δεύτερος κοντά στο Κέντρο Υγείας και ο τρίτος στην έξοδο του οικισμού.
Στους οικισμούς των Σατρών και του Κενταύρου προτείνεται η τοποθέτηση ενός σταθμού φόρτισης ανά οικισμό σε κεντρικό σημείο του οικισμού όπως παρόμοια είναι και η πρόταση για τις Άνω και τις Κάτω Θέρμες. Τέλος, οι τελευταίοι 3 σταθμοί φόρτισης προτείνεται να τοποθετηθούν στους οικισμούς του Ωραίου, του Ρεύματος και του Πύργου.