XanthiPost
ΕΛΛΑΔΑ

Ελλάδα: Κακούργημα για πρώτη φορά η πρόκληση τροχαίου λόγω υπερβολικής ταχύτητας

Σημαντική εξέλιξη που αφορά στα τροχαία φέρνει νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Όπως αποκάλυψε το OPEN το πρωί της Πέμπτης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα η πρόκληση τροχαίου από υπερβολική ταχύτητα θα θεωρείται κακούργημα.

Πάγιο αίτημα των συγγενών των θυμάτων

Με τον φόρο αίματος στην άσφαλτο να είναι βαρύς στη χώρα μας, αποτελούσε πάγιο αίτημα των συγγενών των θυμάτων από τροχαία να γίνει κάτι για την υπερβολική ταχύτητα.

Τα τελευταία στοιχεία της τροχαίας για τις παραβάσεις των οδηγών

Το 70% των παραβάσεων αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση προστατευτικού κράνους, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης και παράνομη στάθμευση.

Συγκεκριμένα το διάστημα από 23 έως 29 Οκτωβρίου 2022, διενεργήθηκαν 103.631 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 20.508 παραβάσεις.

Πιο αναλυτικά, παραβάσεις βεβαιώθηκαν ανά περιφέρεια, ως ακολούθως:

– 3.091 στην Αττική,

– 2.749 στη Θεσσαλία,

– 2.307 στην Κρήτη,

– 2.172 στη Δυτική Ελλάδα,

– 1.859 στην Κεντρική Μακεδονία,

– 1.387 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,

– 1.286 στη Θεσσαλονίκη,

– 1.246 στην Πελοπόννησο,

– 1.193 στην Ήπειρο,

– 1.046 στη Στερεά Ελλάδα,

– 595 στο Βόρειο Αιγαίο,

– 581 στα Ιόνια Νησιά,

– 545 στη Δυτική Μακεδονία και

– 451 στο Νότιο Αιγαίο.

Ειδικότερα, οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν:

– 6.442 για παράνομη στάθμευση,

– 4.990 για υπερβολική ταχύτητα,

– 1.274 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδήγησης,

– 945 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,

– 727 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

– 509 για Κ.Τ.Ε.Ο.,

– 499 για οδήγηση σε κατάσταση μέθης,

– 387 ανασφάλιστα οχήματα,

– 240 για παραβίαση σηματοδότη,

– 186 για χρήση κινητού τηλεφώνου,

– 168 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας,

– 145 για αντικανονικούς ελιγμούς,

– 142 για φθαρμένα ελαστικά,

– 96 για αντικανονικό προσπέρασμα,

– 93 μη τήρηση απόστασης ασφαλείας,

– 55 για αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο,

– 43 για παραβίαση προτεραιότητας,

– 42 για υπέρβαρο φορτίο,

– 36 για απόσπαση προσοχής οδηγού,
– 32 για αντικανονική χρήση φώτων,

– 16 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων,

– 3 για έλλειψη ζώνης ασφαλείας

– 3.438 λοιπές παραβάσεις.

Πιο αναλυτικά, οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν:

– 61 για υπερβολική ταχύτητα,

– 21 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος,

– 10 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,

– 4 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

– 3 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

– 2 για μη χρήση κράνους,

– 1 για αντικανονικούς ελιγμούς,

– 1 για χρήση κινητού τηλεφώνου

– 154 για λοιπές παραβάσεις

Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν 59 ζεύγη πινακίδων, 12 άδειες κυκλοφορίας οχημάτων, καθώς και 23 άδειες ικανότητας οδήγησης.

ΕΕ: Σχεδόν 20.000 νεκροί σε τροχαία το 2021

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπολογίζεται ότι 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα το προηγούμενο έτος στην ΕΕ, όταν ο συνολικός στόχος είναι να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων μέχρι το 2030. Σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, την τελευταία δεκαετία σημειώθηκε μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων κατά 36%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη δημοσίευση των προκαταρκτικών στοιχείων για τους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα το 2021, οι ασφαλέστεροι δρόμοι βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους), ενώ στην Ρουμανία σημειώθηκε το υψηλότερο ποσοστό (93/εκατομμύριο). Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 44 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα το 2019 είχαμε 64 θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού, το 2020 έπεσε στους 54 ανά εκατομμύριο και το 2021 σημείωσε μικρή άνοδο (57 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, εννέα κράτη μέλη (Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Κύπρος, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Πορτογαλία και Σουηδία) κατέγραψαν τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2021.

Σε σύγκριση με το έτος 2019 (πριν την πανδημία), οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2021 μειώθηκαν κατά 13% με τις μεγαλύτερες μειώσεις άνω του 20% να σημειώνονται στη Δανία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία, την Πολωνία και τη Λιθουανία. Αντίθετα, κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, η Λετονία, η Σλοβενία και η Φινλανδία παρουσίασαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Το 52% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σημειώθηκε σε αγροτικούς δρόμους, έναντι 40% σε αστικές περιοχές και 8% σε αυτοκινητόδρομους. Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 43% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ οι πεζοί αποτελούσαν το 20%, οι χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 18% και οι ποδηλάτες το 10% των συνολικών θανάτων.

Στις αστικές περιοχές, οι πεζοί αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των θυμάτων σε ποσοστό 37%, με τους χρήστες ηλεκτρικών δικύκλων να αποτελούν το 18% και τους ποδηλάτες το 14%. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το 70% των συνολικών θανάτων στις αστικές περιοχές είναι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

Οι άνδρες ευθύνονται για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77%). Οι ηλικιωμένοι (65+) αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) όλων των θανάτων, ενώ το 12% των νεκρών στους δρόμους της ΕΕ ήταν ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών.

Μιχάλης Παπαδόπουλος: Αυστηρή ποινική αντιμετώπιση συγκεκριμένων τροχαίων παραβάσεων.

Σε αυτό το πνεύμα το σύνολο των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, Real FM 107,1 και στη δημοσιογράφο Μαρία Σαμολαδά. 

Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η οδική ασφάλεια αντιμετωπίζεται ως εθνικό ζήτημα από την κυβέρνηση και σκοπός του στρατηγικού σχεδιασμού που έχει καταρτιστεί από την αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030.

«Η Οδική Ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας, της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και καθενός πολίτη ξεχωριστά», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά και γι΄ αυτό απαιτείται να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα οδήγησης, από την παιδική ηλικία.

«Το λάθος που κάνουμε είναι ότι διδάσκουν οι γονείς τα παιδιά πως να χειρίζονται το αυτοκίνητο. Το πρόβλημα δεν είναι ο χειρισμός του αυτοκινήτου, το πρόβλημα είναι να μάθει ο νέος να οδηγεί και αυτή είναι η δουλειά των εκπαιδευτών οδήγησης. Έτσι, το νέο σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών δίνει έμφαση στην εκπαίδευση, ώστε να παράγει καλύτερους οδηγούς», πρόσθεσε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, καταβάλλει μια μεγάλη προσπάθεια για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της χώρας και τα αποτελέσματα είναι ορατά, ενώ αναφέρθηκε και στην τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, που αυστηροποιεί την ποινική αντιμετώπιση συγκεκριμένων τροχαίων παραβάσεων.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών επισήμανε πως με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, «απενοχοποιείται το αυτοκίνητο», καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, αλλά οι ποινές θα είναι αυστηρές για τις επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων είναι υποχρεωτική όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, προτρέποντας τους οδηγούς να διατηρούν τον εξοπλισμό στα αυτοκίνητά τους.

Related posts

Τραγωδία στον Κολωνό – 5χρονο παιδάκι ανασύρθηκε νεκρό από φλεγόμενο διαμέρισμα

xanthipost

Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Κατέληξε η 21χρονη που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο – Η οικογένεια θα δωρίσει τα όργανά της

xanthipost

Απίστευτη κομπίνα με διπλώματα οδήγησης – Καλωδίωναν εξεταζόμενους για να περάσουν τις εξετάσεις

xanthipost

Απάντηση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Αρέσει σε %d bloggers: