– Γιατί ν΄ακούσω Μάνο Χατζιδάκη ; …..είχαν ρωτήσει κάποτε τον Διονύση Σαββόπουλο. Κι αυτός απάντησε : Για να γίνεις καλύτερος άνθρωπος !
Εάν βρεθείτε λοιπόν εδώ αυτές τις “μουσικές μέρες”, θα σας πιάσουν -ίσως- ρίγη συγκίνησης. Εντυπωσιασμού. Το μυαλό σας θα πάει στον Μάνο Χατζιδάκη, τ όνομα του οποίου πλανιέται όσο ποτέ στην διάρκεια του Φεστιβάλ. Κι όχι μόνο. Σε κάθε καταξιωμένο Έλληνα καλλιτέχνη. Στο παρελθόν και στο παρόν. Το Φεστιβάλ “Ξάνθη Πόλις Ονείρων 2023” ξεκινά λοιπόν στις 3 Μαΐου και θα κρατήσει έως στις 7/5. Σ΄αυτές τις 5 ημέρες που κρατά, συμβαίνουν πράγματα και θάματα.
Πρέπει λοιπόν να έρθετε και να τα δείτε. Και περισσότερο να τα ακούσετε. Κατ’ αρχήν το Φεστιβάλ έχει μοναδικό, ιδιαίτερο και εντυπωσιακό περιεχόμενο. Μια πόλη που πλημμυρίζει από Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού. Γεμίζει από ήχους, παιδιά, ομορφιά. Διοργανώνονται εκδηλώσεις, event, εργαστήρια, δρώμενα. Σε δρόμους, σε σημεία της παλιάς Ξάνθης, στο εμπορικό κέντρο, σε σχολεία. Κι όλα γεμίζουν με μουσική. Στη “σκιά του Μάνου Χατζιδάκη”, στην δική του γειτονιά που γεννήθηκε.
Το Φεστιβάλ ξεκινά κι εσείς μπορείτε να σημειώσετε :
– Τετάρτη 3 Μαΐου
Πλατεία Δημοκρατίας, ώρα 20:00
Συναυλία του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης με τη Σαβίνα Γιαννάτου και τους Prima veraen Salonico.
– Πέμπτη 4 Μαΐου
Παρουσιάσεις με συναυλίες Μουσικών Σχολείων, ώρα 10:00-13:00
Πλατεία Δημοκρατίας
Μουσικά Σχολεία Ξάνθης, Δράμας, Πρέβεζας και Βόλου.
– Πλατεία Δημοκρατίας, ώρα 18:30
Συναυλία σχολείων Ρουμανίας και Τουρκίας, θα παρουσιάσουν τις μουσικές τους στο ελληνικό κοινό.
– Παρασκευή 5 Μαΐου
Πλατεία Δημοκρατίας, ώρα 18:30
Συναυλία σχολείων Ιταλίας και Ισπανίας
Πλατεία Δημοκρατίας, ώρα 19:00
Τελετή λήξης – συναυλία υπό την καθοδήγηση του Νίκου Κυπουργού
Μαθητές και μαθήτριες των συμμετεχόντων Μουσικών Σχολείων συμπράττουν και ερμηνεύουν μελωδίες σε μια μεγάλη αποχαιρετιστήρια συναυλία.
Φιλική συμμετοχή: Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή.
Πλατεία Δημοκρατίας, ώρα 19:45
Τα Βιωματικά Εργαστήρια παρουσιάζουν στο κοινό τα αποτελέσματα της προσπάθειας των μαθητών κατά την διάρκεια του Φεστιβάλ.
Κείμενο από Αλλιώτικες Προτάσεις – Δημήτρης Γκαγκαλίδης