Γράφει η Ντιάνα Τσερβονίδου
Σύμμαχος του κλάδου και ο καλός καιρός
Θετικό αντίκτυπο έχουν στην καταναλωτική κίνηση των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος οι αυτοδιοικητικές εκλογές, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Πρόεδρος Σωματείου Επαγγελματιών με Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος ΠΕ Ξάνθης, κυρία Μαρία Τσιακίρογλου. Την ίδια ώρα που μειωμένη παρουσιάζεται η εμπορική κίνηση στην αγορά της πόλης, όπως παραδέχεται ο Ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κύριος Νίκος Τσάβας.
Μαρία Τσιακίρογλου :«Ανέκαθεν, η πολιτική κουβέντα περνούσε από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος»
«Ανέκαθεν, η πολιτική κουβέντα περνούσε από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Πέραν, όμως, των εκλογών, όσο έχουμε σύμμαχο τον καλό καιρό, τα πράγματα θα είναι θετικά για τον κλάδο» όπως σχολιάζει, χαρακτηριστικά, για το θέμα η κυρία Μαρία Τσιακίρογλου.
Από την άλλη, οι υψηλές τιμές σε πρώτες ύλες και βασικά προϊόντα, όπως φέτα και ελαιόλαδο, συνεχίζουν να πιέζουν τον κλάδο της εστίασης. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα και τριπλάσια αύξηση στο λάδι στις καινούριες παραλαβές τους το επόμενο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με εκτιμήσεις που υπάρχουν.
Αναλυτικότερα, σε ερώτηση, πώς επηρεάζει την εστίαση η άνοδος στις τιμές βασικών προϊόντων διατροφής και πώς τις αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου σε τοπικό επίπεδο, η κυρία Μ. Τσιακίρογλου υπογραμμίζει ότι, «πράγματι, μεγάλο «αγκάθι» αποτελούν οι ακριβές πρώτες ύλες όχι μόνο για τον καταναλωτή αλλά και για τις επιχειρήσεις εστίασης. Από εκεί και πέρα, ανήκει στην αυτοδιάθεση της κάθε επιχείρησης ξεχωριστά το πώς θα διαχειριστεί αυτές τις αυξήσεις. Εάν, δηλαδή θα τις απορροφήσει γιατί δεν έχει περιθώρια για νέες αυξήσεις στους τιμοκαταλόγους τους ή θα τις μετακυλήσει στον καταναλωτή. Όλες οι αποφάσεις που παίρνονται είναι σχετικές με την αγορά και δη την τοπική κοινωνία στην οποία απευθύνεται ο επαγγελματίας. Για παράδειγμα, στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας έχει παρατηρηθεί η τάση στα καταστήματα εστίασης να αυξάνονται οι τιμές και να μειώνονται οι προσφερόμενες ποσότητες. Να σημειωθεί ότι κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει στα καταστήματα εστίασης στην Ξάνθη».
Ενώ, σε ερώτηση, εάν θεωρεί πως η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί για τον κλάδο τους μήνες του Χειμώνα, λόγω και της ενεργειακής κρίσης, η κυρία Μ. Τσιακίρογλου επισημαίνει ότι, «είναι πολύ νωρίς να κάνουμε τέτοιες προβλέψεις. Δεν ξέρουμε πως μπορούν να εξελιχθούν τα πράγματα. Ευελπιστούμε, βέβαια, ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν θετικά για όλους κι όχι μόνο τον δικό μας κλάδο. Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι οι ανατιμήσεις αφορούν και τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα κάθε νέα αύξηση να επιβαρύνει συνολικά το ελληνικό, μεσογειακό τραπέζι. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και το γεγονός, ότι η κυβέρνηση, από την πλευρά της, στηρίζει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αλλά και τους καταναλωτές μέσα από την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων».
Ντιάνα Τσερβονίδου