Νίκος Τσάβας ο Ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης: «Ελπίζουμε να περισσέψει κάτι από το υστέρημα των καταναλωτών για να “πέσει” και στην αγορά»
Γράφει η Ντιάνα Τσερβονίδου
Σημαντικός ο στολισμός των καταστημάτων για την ψυχολογία επιχειρηματιών και καταναλωτών
Να στολίσουν τις βιτρίνες των καταστημάτων τους καλεί ο Ταμίας του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κύριος Νίκος Τσάβας, τους εμπόρους της Ξάνθης, προκειμένου να αποκτήσει εορταστική διάθεση η τοπική αγορά και να παραμείνει ανταγωνιστική σε σχέση με τις αγορές των γειτονικών νομών.
«Θα πρέπει όλοι οι συνάδελφοι, ο καθένας στο μέτρο των δυνατοτήτων του, να συμβάλουν στον εορταστικό διάκοσμο της αγοράς. Είναι πολύ σημαντικό να μπούμε στο κλίμα των ημερών. Βέβαια, οι περισσότεροι καταστηματάρχες, κάθε χρόνο, στολίζουν για την περίοδο των γιορτών, ώστε να ανεβάσουν τόσο τη δική τους ψυχολογία, όσο και την ψυχολογία των καταναλωτών. Άλλωστε, χωρίς καλή ψυχολογία, ψώνια δεν γίνονται…» όπως, υπογραμμίζει, ο κύριος Ν. Τσάβας.
Εν τω μεταξύ, θετικά σχολιάζει την πρωτοβουλία του ΕΒΕ Ξάνθης να βραβεύσει τις τρεις καλύτερα στολισμένες βιτρίνες καταστημάτων καθώς, όπως τονίζει, «επικροτούμε κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί στην ενίσχυση της καταναλωτικής κίνησης στην αγορά. Η πρωτοβουλία του ΕΒΕ δίνει κίνητρο στην αγορά μας να κινητοποιηθεί πιο ενεργά στον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο και κατ’ επέκταση να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές».
Από την άλλη, ο κ. Ν. Τσάβας συνεχίζει να κρατά μικρό καλάθι όσον αφορά τα αποτελέσματα από τη λειτουργία της χριστουγεννιάτικης αγοράς στην Ξάνθη καθώς διανύουμε μια εποχή όπου οι τζίροι των καταστημάτων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, λόγω αντικειμενικών δυσκολιών. Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος ελπίζει να περισσέψει κάτι από το υστέρημα των καταναλωτών για να πέσει και στην αγορά. Άλλωστε, τα Χριστούγεννα είναι η περίοδος που γίνονται τα περισσότερα ψώνια από το καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους καταστηματάρχες, τη μερίδα του λέοντος στη χριστουγεννιάτικη αγορά καταλαμβάνουν τα είδη για παιδιά και βαφτιστήρια. Ακολουθούν τα καλλυντικά, η ένδυση και η υπόδηση. Ενώ, τα κοσμήματα βρίσκονται πιο χαμηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών.
Εξάλλου, βάσει των όσων καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, οι δύο πρώτες κατηγορίες χριστουγεννιάτικων αγορών είναι παραδοσιακά τα παιχνίδια και τα καλλυντικά, τα οποία κάνουν γύρω στο 70% και το 40% του ετήσιου τζίρου τους μόνο τον μήνα Δεκέμβριο. Κατά τον τελευταίο μήνα του έτους, άλλωστε, πραγματοποιείται και το 1/5 του ετήσιου τζίρου του συνόλου των επιχειρήσεων.
Τέλος, ο ίδιος ευελπιστεί η νέα χρονιά να είναι καλύτερη για τον εμπορικό κόσμο της Ξάνθης, με περισσότερες πωλήσεις αλλά και δυνατότητες ανάπτυξης.
Ντιάνα Τσερβονίδου