xanthipost.gr
ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2024: Στη  «σκιά» των λαθών και των αστοχιών – Στα «βαθιά» έπεσαν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ με δύσκολα θέματα και λάθη

Φιάσκο με λάθη σε Έκθεση και Μαθηματικά στις Πανελλήνιες 2024 – Δύσκολη η εξίσωση για τους μαθητές – Η σημερινή εξεταστική διαδικασία ήταν ιδιαιτέρως απαιτητική για τους μαθητές και στα 3 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα γεγονός που αυτομάτως προϊδεάζει για πτώση στις Βάσεις 2024.

Οι Πανελλήνιες 2024 έχουν μπει στην πιο κρίσιμη καμπή τους καθώς οι υποψήφιοι τόσο των Γενικών Λυκείων όσο και των Επαγγελματικών διαγωνίζονται σε θέματα προσανατολισμού και ειδικότητας που έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Αρχής γενομένης από το Σάββατο 1η Ιουνίου που οι μαθητές των ΕΠΑΛ διαγωνίστηκαν στα Μαθηματικά ΕΠΑΛ τα θέματα απαιτούσαν συστηματική μελέτη τα τρία τελευταία χρόνια καθώς οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ζητούμενα ιδιαίτερης δυσκολίας και διαβαθμισμένης κλίμακας ώστε να αποτυπωθεί η μαθησιακή τους εικόνα. Σήμερα, οι μαθητές των ΓΕΛ εξετάστηκαν σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία, τρία μαθήματα υψίστης βαθμολογικής σημασίας που όπως αποδεικνύεται δυσκόλεψαν ιδιαιτέρους τους υποψηφίους καθώς και τα τρία ακολούθησαν τη φιλοσοφία της διαβαθμισμένης δυσκολίας που κατά κοινή ομολογία ήταν ευνοϊκά μόνο για τους άρτια προετοιμασμένους μαθητές που είχαν εμπεδώσει απόλυτα την ύλη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και είχαν αφομοιώσει όλες τις πτυχές της διδαχθείσας ύλης.

Πανελλήνιες 2024: Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία για …δύσκολους (καλά προετοιμασμένους) λύτες

Σύμφωνα με το σχολιασμό από το Φροντιστήριο Μεθοδικό που συνεργαζόμαστε, η σημερινή εξεταστική διαδικασία ήταν ιδιαιτέρως απαιτητική για τους μαθητές και στα 3 πανελλαδικώς εξαταζόμενα μαθήματα γεγονός που αυτομάτως προιδεάζει για πτώση των βάσεων δεδομένου ότι οι υποψήφιοι δυσκολεύτηκαν και οι επιδόσεις τους θα κινηθούν σε γενικές γραμμές σε μέτριες βαθμολογίες με τους άριστους να αποτελούν μειοψηφία και να καθορίζουν το πώς θα κινηθεί η διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ.  Ειδικά τα θέματα σε Μαθηματικά και Αρχαία κρίνονται δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι με αξιοσημείωτο βαθμό δυσκολίας. Τα θέματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, η κλιμακούμενη δυσκολία είναι αναμενόμενη και ειδικά στα τελευταία ζητούμενα η διάρθρωσή τους και η κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία θα οδηγήσει σε διαβάθμιση της βαθμολογίας.

Ως προς τα Αρχαία, οι υπεύθυνοι φροντιστηρίου «Μεθοδικό» σχολίασαν στο Dnews ότι τα φετινά θέματα είναι σαφή ως προς τη διατύπωση καιχαρακτηρίζονται αντίστοιχης δυσκολίας με τα περσινά απευθυνόμενα σε πολύ καλά

διαβασμένους μαθητές. Η ερώτηση κατανόησης είναι διατυπωμένη με σαφήνεια και η απάντηση εντοπίζεται στο χωρίο εκτός μετάφρασης. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής εξετάζουν εύρος γνώσεων ρηματικών αλλά κυρίως  ονομαστικών τύπων. Οι ερωτήσεις του συντακτικού αφορούσαν αναγνώριση έξεων,-όρων συντακτική αναγνώριση μετοχής και ανάλυση της σε δευτερεύουσα πρόταση.

Ιδιαιτέρως απαιτητικά και δύσκολα εν συγκρίσει με τις περασμένες χρονιές ήταν τα θέματα στα Μαθηματικά. Από πλευράς φροντιστηρίου «Μεθοδικό» τόνισαν ότι πρόκειται για ζητούμενα αυξημένης δυσκολίας με χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ακόμη και ερωτήματα από τα πρώτα θέματα χρειάζονται ειδικούς χειρισμούς από τους μαθητές. Το θέμα της θεωρίας κρίνεται βατό και ερωτήματά του δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους

υποψηφίους. Το δεύτερο θέμα αφορά σε βασικές έννοιες και μεθοδολογίες της μαθηματικής ανάλυσης, διαφορετικής, βέβαια, φιλοσοφίας από τα αντίστοιχα θέματα των προηγούμενων χρόνων. Από το ξεκίνημα των θεμάτων Γ και Δ απαιτείται εις βάθος κατανόηση των εννοιών, αλλά και της θεωρίας. Ιδιαίτερα το πρωτότυπο ερώτημα Γ4, αλλά και το Δ4, αποτελούν τα πιο απαιτητικά ερωτήματα. Ειδικά το Δ4 που είναι το μοναδικό ερώτημα από το 3ο Κεφάλαιο, αναμένεται να δυσκολέψει την πλειονότητα των υποψηφίων. Ένα λεπτό σημείο που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι αφορά στη διατύπωση του ερωτήματος Δ2, όπου η μοναδικότητα της ρίζας πρέπει να αποδειχθεί στο πεδίο ορισμού της συνάρτησης και όχι μόνο στο διάστημα (1/2, 1). Συνολικά, αν και υπάρχουν ερωτήματα (όπως το Β1 και το Δ3-i) που αποτελούν ασκήσεις του σχολικού βιβλίου, τα θέματα απαιτούσαν ψυχραιμία, παρατηρητικότητα, ευχέρεια στην αλγεβρική επεξεργασία και αρκετή εμπειρία σε εξετάσεις με πίεση χρόνου.

Βαθιά γνώση της ύλης κλήθηκαν να έχουν και οι μαθητές που διαγωνίστηκαν στη Βιολογία. Σε γενικές γραμμές τα θέματα καλύπτουν όλο το εύρος της ύλης, παρουσιάζοντας διαβαθμισμένη δυσκολία αλλά πιο εύκολα σε σχέση με τα περσινά. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα Α χαρακτηρίζεται εύκολο και το θέμα Β είναι βατό στηριζόμενο στη θεωρία του σχολικού βιβλίου χωρίς να απαιτείται ειδικός χειρισμός. Τα θέματα Γ και Δ είναι σαφώς πιο απαιτητικά και χρειάζεται προσεκτική ανάγνωση των εκφωνήσεων. Η έκτασή τους είναι λίγο μεγαλύτερη συγκριτικά με πέρυσι και απευθύνονται σε υποψηφίους, που μπορούν να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο τους. Συμπερασματικά, τα θέματα κρίνονται αναμενόμενα, μειωμένης δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά αλλά μεγαλύτερης έκτασης με περισσότερα υποερωτήματα.

Μετά και τη σημερινή εξεταστική διαδικασία έχει σχηματιστεί μια πρώτη εικόνα για το πώς θα κινηθούν οι βαθμολογίες αλλά οι οριστικές εκτιμήσεις θα είναι δεδομένες μετά και την επόμενη εξέταση μαθημάτων  προσανατολισμού που θα δείξει το δρόμο για τις βάσεις. Σίγουρα όμως οι πρώτες ενδείξεις γέρνουν την πλάστιγγα προς πτώση των βάσεων. Αν και τα επόμενα μαθήματα αποδειχθούν δύσκολα και κρύβουν ερωτήματα παγίδες τότε το προαναφερθέν σενάριο για τις βάσεις θα επιβεβαιώθει και μένει να δούμε πού θα κινηθούν οι πτώσεις.

Πανελλήνιες 2024: Στη  «σκιά» των λαθών και των αστοχιών

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος για πρώτη φορά καταγράφηκαν σε δύο μαθήματα σερί, Έκθεση στα ΓΕΛ και Μαθηματικά στα ΕΠΑΛ, ασάφειες, αστοχίες και λάθη στα ζητούμενα που δημιούργησαν μια αρνητική εικόνα για το πώς εν τέλει γίνεται η επιλογή των προς εξέταση θεμάτων και γιατί μια τέτοια σημαντική διαδικασία αντιμετωπίστηκε εν προκειμένω με επιπολαιότητα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Dnews μετά από την ανάδειξη των αστοχιών τόσο από πλευράς Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και Ελληνικής Εταιρείας Φιλολόγων οι αρμόδιοι από πλευράς Υπουργείου έκαναν τις απαραίτητες συστάσεις στην Επιτροπή να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί με τα θέματα καθώς είναι ανεπίτρεπτο να αμαυρώνεται μια αδιάβλητη κατά τα άλλα διαδικασία. 

dnews.gr

Related posts

Σχολεία: Στάσεις εργασίας μέχρι τα Χριστούγεννα από δασκάλους & καθηγητές

xanthipost

Συνταξιούχοι δάσκαλοι για κάλυψη των κενών στα σχολεία

xanthipost

Τραγωδία στο Πολεμικό Ναυτικό: Πέθανε κελευστής κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών

xanthipost

Leave a Comment

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ