Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Αναζητώντας λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το σχολείο του 21ου αιώνα» και κωδικό 2024-1-EL01-KA122-SCH-000219184 επτά εκπαιδευτικοί του σχολείου 5ου Γυμνασίου Ξάνθης συμμετείχαν σε κινητικότητες.
Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί Νικολή Αλεξάνδρα (ΠΕ02), Κουσκουρά Ευαγγελία (ΠΕ86) και Παπαβασιλείου Αναστασία (ΠΕ02) συμμετείχαν σε κινητικότητα παρακολούθησης εργασίας (job shadowing) στο σχολείο Agrupamento de Escolas do Cerco do Porto στα περίχωρα του Πόρτο στην Πορτογαλία από 10 έως 14 Μαρτίου 2025.
Οι εκπαιδευτικοί Ζήση Σοφία (ΠΕ11), Βογιατζή Αθανασία (ΠΕ02), Κοτσιφάκη Ζωή (ΠΕ06) και Χαβατζανίδου Κυριακή (ΠΕ84) συμμετείχαν σε κινητικότητα παρακολούθησης εργασίας (job shadowing) στο σχολείο Ruusuvuoren Koulu στην πόλη Vantaa της Φινλανδίας από 7 έως 11 Απριλίου 2025.
Κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα στις χώρες φιλοξενίας. Παρακολούθησαν μαθήματα σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και εντόπισαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και τεχνικές εντός τάξης. Παρατήρησαν πώς αξιοποιείται η τεχνολογία εντός σχολικής τάξης με τη χρήση διαδραστικών συστημάτων και ατομικών φορητών υπολογιστών. Ενημερώθηκαν από εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους για τις στρατηγικές συμπερίληψης και διαχείρισης προβλημάτων εντός της σχολικής μονάδας καθώς και τον τρόπο που οργανώνονται τα μαθήματα ώστε να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών που ανήκουν σε πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (Ρομά, μετανάστες).
Οι κινητικότητες αποτέλεσαν μια πολύτιμη ευκαιρία επιμόρφωσης και ανταλλαγής καλών πρακτικών, δίνοντας έμπνευση για την εφαρμογή καινοτόμων προσεγγίσεων στη σχολική μας πραγματικότητα. Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν με φρέσκες ιδέες και ανανεωμένο όραμα, ενισχύοντας την προσπάθεια του σχολείου μας για ποιοτική, σύγχρονη και ευρωπαϊκά προσανατολισμένη εκπαίδευση.
Η διάχυση των αποτελεσμάτων της κινητικότητας τους επόμενους μήνες στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και στην ευρύτερη κοινότητα προσδοκούμε να αποφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές όσο και στο σχολείο ως οργανισμό.