Συγκινητική τελετή στην Καβύλη Ορεστιάδας με την παρουσία Νίκου Δένδια, στρατιωτικής ηγεσίας και εκπροσώπων Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τη Μάχη του Ρίμινι.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, παρέστη σήμερα, Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025 στην τελετή των αποκαλυπτηρίων του Μνημείου Πεσόντων στη Μάχη του Ρίμινι, στην Καβύλη Ορεστιάδας.
Η τελετή την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Ορεστιάδας, άρχισε με την επιμνημόσυνη δέηση, την οποία τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ.κ. Δαμασκηνός. Ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια του Μνημείου και η κατάθεση στεφάνων.

Στην τελετή παρευρέθησαν, επίσης, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο Δημήτριος Γλυμής, ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Δημήτρης Γαλαμάτης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Συντονιστής Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης στον Έβρο Γιώργος Κέλλης, ο Δήμαρχος Ορεστιάδας Αδαμάντιος Παπαδόπουλος, η Αντιδήμαρχος Ρίμινι Φραντσέσκα Ματτέι, ο Πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Ριμινιτών – Ιερολοχιτών Γεώργιος Μονογυιός, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και φορέων, καθώς και συγγενείς των πεσόντων.

Εκ μέρους της στρατιωτικής ηγεσίας παρέστησαν ακόμα, ο Διοικητής 1ης Στρατιάς/EU-OHQ Αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος ως εκπρόσωπος του Αρχηγού ΓΕΣ, ο Διοικητής Δ΄ ΣΣ Αντιστράτηγος Παναγιώτης Καβιδόπουλος, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, εν ενεργεία αξιωματικοί και υπαξιωματικοί, καθώς και απόστρατοι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπογράμμισε τη σημασία της ιστορικής μνήμης, τονίζοντας ότι η Μάχη του Ρίμινι αποτελεί «κορυφαία στιγμή της ελληνικής Ιστορίας στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο». Όπως σημείωσε:
«Η ελευθερία δεν είναι δεδομένη. Η ανεξαρτησία δεν είναι δεδομένη. Διαφυλάσσονται. Και διαφυλάσσονται με αγώνα, με προσπάθεια και πολλές φορές με το ύψιστο αγαθό, την ανθρώπινη ζωή».
Παράλληλα, ο κ. Δένδιας συνέδεσε το ιστορικό παράδειγμα με τη σύγχρονη αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων, επισημαίνοντας ότι:
«Η ιστορική μνήμη αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν μετουσιώνεται σε σύγχρονη πρακτική. Στη δική μας συγκυρία, μετουσιώνεται μέσα από την προσπάθεια των Ενόπλων Δυνάμεων να μεταρρυθμιστούν και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα».
Κλείνοντας, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον Δήμο Ορεστιάδας για την πρωτοβουλία:
«Με την ανέγερση αυτού του μνημείου, ο Δήμος Ορεστιάδας προσέφερε μια διαρκή υπόμνηση της θυσίας των απελθόντων αλλά και του χρέους των παρόντων. Αυτό είναι το καθήκον που οι Ένοπλες Δυνάμεις υπηρετούν με συνέπεια».
Η τελετή ολοκληρώθηκε με την παρουσία πολιτικών, στρατιωτικών, εκπροσώπων φορέων και συγγενών πεσόντων, οι οποίοι απέτισαν φόρο τιμής στους ήρωες του Ρίμινι, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική αξία της ελευθερίας και της δημοκρατίας.







