Παρέμβαση των βουλευτών Γ. Δελή και Λ. Στολτίδη για τις απαράδεκτες κτιριακές υποδομές, τις ελλείψεις προσωπικού και την ανάγκη άμεσης μεταστέγασης σε διαθέσιμο κτίριο του ΕΦΚΑ.
Το σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχέδιο Ξάνθης καθώς και το ΚΕΔΑΣΥ της περιοχής, φέρνει στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
Με ερώτηση που κατατέθηκε προς τους Υπουργούς Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας, Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Εσωτερικών, οι βουλευτές Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης αναδεικνύουν τις απαράδεκτες συνθήκες στέγασης και τις σοβαρές ελλείψεις που πλήττουν την ειδική αγωγή στον νομό.
Το στεγαστικό αδιέξοδο και οι επιπτώσεις
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στεγάζεται σε ακατάλληλες υποδομές. Το πρόβλημα εντείνεται από το γεγονός ότι αίθουσες που προορίζονται για τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου, καταλαμβάνονται από το ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης, καθώς η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει εδώ και χρόνια για τη μεταστέγασή του σε αυτόνομο και κατάλληλο χώρο.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν ότι στους υπάρχοντες χώρους είναι αδύνατον να εφαρμοστούν οι προδιαγραφές που απαιτούνται για τα Ειδικά Σχολεία. Παράλληλα, τονίζουν την έλλειψη ειδικού επιστημονικού προσωπικού για εξατομικευμένες θεραπείες, αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την περίπτωση μαθητή που έμεινε εκτός σχολικής αίθουσας για πέντε μήνες λόγω αδυναμίας του κράτους να εξασφαλίσει τη μεταφορά του.
Η πρόταση για το κτίριο του e-ΕΦΚΑ
Σύμφωνα με το έγγραφο, μετά από διαμαρτυρίες του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και του Συλλόγου Γονέων, η Περιφέρεια ΑΜΘ ενημέρωσε πριν από δύο μήνες ότι έχει εντοπιστεί διαθέσιμος χώρος στα κτίρια της Τοπικής Διεύθυνσης του e-ΕΦΚΑ Ξάνθης, ο οποίος με τις κατάλληλες παρεμβάσεις θα μπορούσε να στεγάσει το ΚΕΔΑΣΥ.
Το ΚΚΕ ζητά να κινηθούν με ταχύτατους ρυθμούς («fast track») οι διαδικασίες, ώστε με τη νέα σχολική χρονιά τα δύο ιδρύματα να στεγάζονται σωστά, προβλέποντας και την αναμενόμενη αύξηση του μαθητικού δυναμικού.
Τα Ερωτήματα προς τους Υπουργούς
Οι αρμόδιοι Υπουργοί ερωτώνται σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε:
- Άμεσα να εξασφαλιστεί η παραχώρηση του διαθέσιμου χώρου στα κτίρια της Τοπικής Δ/νσης e-ΕΦΚΑ Ξάνθης στην Περιφέρεια ΑΜΘ.
- Να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών/τριων από και προς το σχολείο με συνοδό.
- Να διασφαλιστεί η πλήρης στελέχωση με όλο το απαραίτητο προσωπικό του 1ου Ειδικού ΔΣ από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.

