Με μεγάλη συμμετοχή και σύμμαχο τον καιρό πραγματοποιήθηκε η εναλλακτική κυριακάτικη ξενάγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ξάνθης στα πρόσφατα αναδειγμένα μνημεία

Με απόλυτη επιτυχία, σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό και μεγάλη συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε η εναλλακτική περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο Αβδήρων, στο πλαίσιο του πανελλήνιου θεσμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές 2026». Ντόπιοι και επισκέπτες έγιναν μια παρέα, ανακαλύπτοντας την ιστορία του τόπου με ποδήλατα, αυτοκίνητα αλλά και πεζή.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ξάνθης διοργάνωσε μια ξεχωριστή εξόρμηση με τίτλο «Απόδραση στην αμπελόεσσα χώρα των Αβδήρων», δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να προσεγγίσει την ιστορία μέσα από το φυσικό περιβάλλον.
Το πρωί της Κυριακής 24 Μαΐου, ο αρχαιολογικός χώρος γέμισε χαμόγελα, χρώματα και ήχους, με τους συμμετέχοντες να αφιερώνουν το πρωινό τους στην εξερεύνηση της πατρίδας του Δημόκριτου.

Οι «καινούργιοι επισκέπτες» είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα αρχαία τείχη, τα λιμάνια, το θέατρο, τα λατομεία και τις αγροικίες της περιοχής. Πρόκειται για μνημεία που αναδείχθηκαν πρόσφατα μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-2020, προσφέροντας πλέον μια ολοκληρωμένη και ελκυστική εικόνα του αρχαίου πολιτισμού.

Πολύτιμοι οδηγοί και εμψυχωτές σε αυτή την ιστορική περιπέτεια ήταν οι αρχαιολόγοι της Εφορείας:
- Παγώνα Κατσάκη
- Ευτυχία Κοσμίδου
- Κωνσταντίνος Νταράκης
Στην επιτυχημένη διεξαγωγή της δράσης συνέβαλαν καθοριστικά οι αρχαιοφύλακες Σοφία Χατζόγλου, Νίκη Δασκαλοπούλου και Δήμητρα Χαραλαμπίδου, ο συντηρητής Θωμάς Κυριακίδης, καθώς και η Αργυρώ Μακρή.
Για την ασφαλή και άρτια οργάνωση της εκδήλωσης, η Εφορεία Αρχαιοτήτων εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες στον Δήμο Αβδήρων για την παραχώρηση του λεωφορείου, στο Αστυνομικό Τμήμα Αβδήρων για την αστυνόμευση, καθώς και στο Περιφερειακό Τμήμα Ξάνθης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για την υγειονομική κάλυψη και στήριξη.
Το μεγαλύτερο ευχαριστώ, ωστόσο, ανήκει στους δεκάδες πολίτες που επέλεξαν να περάσουν το κυριακάτικο πρωινό τους στα Άβδηρα, δίνοντας ζωή στα μνημεία και ανανεώνοντας το ραντεβού τους για τις επόμενες «πράσινες» διαδρομές.











